Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
02. august 2006 - 10:58 Der er 2 kommentarer

Vedhæft billede i formular

Hej Eksperter

Det kan godt være at spørgsmålet har været stillet før, men jeg prøver aligevel.

Er det svært at lave således at mine brugere kan vedhæfte et billede til den tekst de sender via formular.

Det er et lille nyhedsskrift som kører på hjemmesiden. Jeg vil gerne have det noget lignende dba.dk, hvor man efter billedet er vedhæftet, vises sammen med tekst.

Mogens
Avatar billede jokkejensen Novice
02. august 2006 - 13:05 #1
Hey...

Jeg ved ikke om det er svært eller ej.

Men jo det er muligt..

Du skal benytte en <input type="file" name="dinFil"> i din form.

Herefter skal du have undersøgt hvilke komponenter din udbyder stiller tilrådighed til upload af filer - Jeg mener ikke asp har mulighed for at uploade filer, derfor skal der en trejde parts komponent til, alternativt oplys hvor du skal have din løsning kørende, så kan jeg lettere smide lidt dokumentation på hvordan du får den fil uploaded til serveren...

Når den er uploaded gemmer du stien til billedet i en database, og kan knytte det til nyheden på denne måde.

/JJ
Avatar billede m-kjeldsen Nybegynder
02. august 2006 - 13:38 #2
Hej JJ

Jeg har siden på azero. Det er en windowsserver, da jeg bruger frontpage til at lave siden på. Dog kører det meste i asp.

Siden er www.nfknet.dk

Det sidste kan jeg nok finde ud af, men det er det med at få en kode på formularen jeg ikke ved noget om

MK