Avatar billede persus Nybegynder
01. august 2006 - 12:50 Der er 11 kommentarer

at pisse i modvind

Sig mig lige engang. Dem der laver virus, bliver de aldrig selv ramt af deres egen eller andre virus?
Avatar billede bufferzone Praktikant
01. august 2006 - 12:59 #1
Ikke hvis de ved hvad de har med at gøre.

Når du laver den slags, ligesom når du laver hacking, så gør man det altid i lukkede miljøre, gerne på maskiner hvor man kan køre et nyt image ud på maskinerne hurtigt eller man arbejder i virtuelle miljøre for at kunne simulerer virkningen.

Alle antivirus producenter har test miljøer hvor de kan teste og simulerer uden at skade produktionsmiljøerne.

Amatørene vil ofte kunne inficerer sig selv, men de vil oftest kun kunne lave relativt harmløse vira. Du skal dog vide at der faktisk findes værktøjer hjvor du kan generere egne virus via en GUI hvor du klikker dig frem. Den slags værktøjer bruges ofte i undervisningssammenhæng.

Til din overskrivt er der kun at vidergive et godt råd fra den britiske hær.

"Don't eat yellow snow"
Avatar billede persus Nybegynder
01. august 2006 - 13:06 #2
jamen når først de har udsendt virus på verdensplan, så kunne det jo tænkes at de selv fik den. Og hvad med andet virus? Har disse virus programmører selv anti-virus software?
Avatar billede shb Nybegynder
01. august 2006 - 13:15 #3
Selvfølgelig bliver man ikke ramt af sit eget shit. Kan man skrive det, kan man også undgå det. Mange sikkerhedseksperter har nok også i sine 'begynder-dage' lavet noget lort og har samtidig lært at undgå den slags.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. august 2006 - 13:17 #4
du kan jo spørge dig selv: Hvis du har fundet et sikkerhedshul og lavet en virus der kan komme gennem det, ville du så ikke lukke det på din egen maskine? :)
Avatar billede persus Nybegynder
01. august 2006 - 13:21 #5
En virus programmør kan vel ikke beskytte sig mod virus han ikke selv har lavet? Der findes jo flere hundrede tusinder slags virus og der må sgu da opstå nogle situationer hvor en virus programmør selv bliver smittet når han surfer på nettet. Det jeg egentlig spørger til, er om virus programmører selv synes det er skide irriterende at få virus.
Avatar billede madshammer Nybegynder
01. august 2006 - 20:53 #6
Ligesom læger også bliver syge, bliver programmøre vel også ramt af virus - de har bare en bedre idé om hvordan man bliver rask igen. Man skal tænke på at mange af dem der laver de rigtig slemme vira, er jo eksperter, og bliver ofte ansat i rigtig store firmaer, og får kæmpehyrer for at finde svagheder i sikkerheden, og fikse dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2006 - 21:03 #7
Jeg tror nu at dem som laver de rigtigt slemme vira har betydeligt stoerre
risiko for at blive fanget og idoemt faengsel fremfor at blive ansat til
en kaempehyre.
Avatar billede madshammer Nybegynder
01. august 2006 - 21:09 #8
Der er jo et liv efter 2 år i fængsel...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. august 2006 - 21:12 #9
yes

men det er ogsaa ret almindeligt at kraeve ren straffe attest
Avatar billede madshammer Nybegynder
02. august 2006 - 15:21 #10
Jeps, medmindre man er et tordnende geni...
Avatar billede superstoffer Nybegynder
13. august 2006 - 21:43 #11
Det var vist kun i starten af internettets levetid man kunne skabe en karriere ved at hacke Pentagaon, IBM, el. lign.
Nu står den nok bare på vand og brød for derefter et forbud mod at bruge en computer i meget lang tid...