Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 20:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Henter netværksadresse

Jeg oplever et par gange om dagen, nogle gange meget mere, at PC'en pludselig kobler af internettet for hurtigt at springe på igen.

Jeg oplever det typisk når jeg enten skriver via MSN eller når jeg spiller online. Jeg har kigget i status'en for min LAN forbindelse og den er ikke koblet helt af, da jeg kan se at den har været uafbrudt på .

Er der en eller anden der har den mindste ide om hvad der foregår?? Er det en indstilling jeg ikke har tjek på??

På forhånd tak!!
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 21:11 #1
Hej

Har du en statisk IP adresse ? hvis ikke hvem er din internet udbyder ?

Har du en router koblet imellem internet og din computer ?

Jeg tror du har en dynamiske ip adresse. Det vil sige det er en du låne for en tidsperiode. Hvis du trykker på start - kør og skriver cmd tryk på enter. skrive ipconfig /all. Nu får du en masse oplysninger se efter Lease Obtained passer dat og tidspunkt med din fejl ?

Håber det kan hjælpe dig

mvh
Dennis
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 21:23 #2
Jeg har en dynamisk IP. Rettigheden opnået ser ud til at passe. Men hvad hulen kan jeg gøre ved det? Skal jeg have en stationær IP??
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 21:28 #3
Hvor tit for du fejlen? Opstår fejlen cirka ved leased obtained tiden ?
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 21:32 #4
Den opstår meget forskelligt. Nogle gange kan der gå timer imellem og andre gange ned til 1 time

Den LEASED OPTAINED tid er den fast? Der står en tid nedenunder der hedder præcis 1 time frem.
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 21:38 #5
Har du en router imellem din computer og internettet ?
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 21:41 #6
Nej det har jeg ikke. Jeg har en alm. 256/128 TDC forbindelse :)
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 21:48 #7
Jeg sidder også på en TDC linie og har aldrig haft de problemer. Det luder noget mærkeligt. Kender du ethereal ? Ethereal er et program som man kan e alt hvad der foregår på netværksporten. Det bør kunne fortælle hvad der foregår. programet kan du finde på www.ethereal.com.

Hvis der er problemer med brugen af ethereal skal du bare spørge.

mvh
Dennis
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 21:50 #8
Jeg prøver det lige. Under alle omstændigheder skal du have tak.....Næste gang så send lige et svar så du kan få pointene
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 21:53 #9
Men føj hvor ser det indviklet ud
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 22:04 #10
Leadtiden bliver bestem af den server som giver dig din ipadresse også kaldt en DHCP server.

Et godt råd køb en router det giver dig noget beskyttelse imod ondsindet mennesker på det store internet. De fleste router er ret nemme at koble til. Jeg har selv sat en masse af linksys WRT54G router op. En stabil router og rimlig billig.

mvh
Dennis
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 22:07 #11
Det kan være at dit problem bliver løst ved at sætter en router imellem.

Prøv at ringe til TDC og spørg dem, det kunne jo være at de havde set fejlen før.

mvh
Dennis
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 22:08 #12
Det vil jeg da kraftigt overveje, bestemt. Nu kunne jeg godt bruge lidt hjælp til den der etheral. For jeg ved sku ikke rigtig hvor jeg skal starte :)
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 22:15 #13
Inden vi skal igan med ethereal prøv at kontakte TDC. Du kan skrive en email til mig hvis TDC ikke kan hjælpe. olesen@c.dk

mvh
Dennis
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 22:16 #14
Jeg fandt lige en dansj´k guide til opsætning af ethereal.

http://piratgruppen.org/article.php3?id_article=437

mvh
Dennis
Avatar billede kunzen Nybegynder
28. juli 2006 - 22:16 #15
Jeg kontakter TDC i morgen. Tusind tak for hjælpen, Dennis. Rart at der findes folk som stadig vil hjælpe andre. Jeg skriver en mail uanset hvad TDC siger. Så kan du ihvertfald få status på det.
Avatar billede deo112 Nybegynder
28. juli 2006 - 22:19 #16
Tak

Jeg logger af

god aften

mvh
Dennis