Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 15:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Netværks scanner?

Jeg har en HP PSC 1510 multimaskine med print, scan og kopi samt en ZyXEL 355WT router med print server.

Jeg kan fint på konfigureret mine computere til at bruge printeren via print serveren. Det dur bare ikke helt når jeg forsøger med scanneren.

Når jeg har tilsluttet printeren via USB så kommer der, som der skal, en scanner frem inde i "scannere og kameraer".

Men hvordan kan jeg fortælle den, at den også skal søge efter en scanner på print serveren?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
28. juli 2006 - 16:00 #1
Du kan ikke bruge scannerdelen sammen med en printserver :-(
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 16:05 #2
Øv, det lyder trist :(

Har jeg så ingen mulighed for at anvende scanneren?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
28. juli 2006 - 16:07 #3
Nej, det har du ikke .... Problemet er, at din printer er bygget som en personlig printer, og derfor forventes det, at den kun er tilsluttet en computer.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 16:34 #4
dvs. at jeg skulle have købt en anden multimaskine?
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 16:35 #5
Er det muligt både at tilslutte printeren til routeren og til én af computerne?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
28. juli 2006 - 16:44 #6
Det skulle være muligt, ja. Men du kan stadigvæk kun bruge den fra en computer af gangen.
Avatar billede dennism Nybegynder
28. juli 2006 - 17:22 #7
Hvordan kan det lade dig gøre?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
29. juli 2006 - 13:35 #8
Du skulle have valgt en større model.

Når den ene computer bruger printeren, må den anden pænt vente.
Avatar billede dennism Nybegynder
29. juli 2006 - 19:37 #9
Hvad skal der til, for at det er muligt at tilkoble printeren både til routeren og én PC?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
30. juli 2006 - 11:20 #10
Hvis jeg var dig, købte jeg hellere en USB-omskifter. Med den kan du trykke på en knap, så der kan printes fra den PC, som du vil printe fra, og samtidig bruge scanner funktionen på begge printere.
Avatar billede dennism Nybegynder
30. juli 2006 - 15:24 #11
Hvad koster sådan en USB-omskifter? Kan du venligst smide et link.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
30. juli 2006 - 19:06 #12
Link kommer her:

Sandberg USB 2.0 Switcher

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123156

Har selv denne, og er fuldt tilfreds :-D
Avatar billede dennism Nybegynder
30. juli 2006 - 22:42 #13
Hva kabler skal jeg bruge denne?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
30. juli 2006 - 23:05 #14
Du skal bare købe almindelige USB-kabler til. Flade i den ene ende, "næsten" firkantede i den anden. Du kan sikkert købe dem i din lokale PC-pusher butik.
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2006 - 13:19 #15
Er det et kabel som dette:
http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?productGuid=501%2D63&GroupGuid=9900&SelectedGroup=9900

Det er han-han. Skal det ik også være det?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
31. juli 2006 - 15:40 #16
Det er det ja :-)
Avatar billede dennism Nybegynder
31. juli 2006 - 16:18 #17
Er det ikke korrekt, at der er 2 stk. kabler med i pakken?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
01. august 2006 - 09:02 #18
Det passer vist meget godt, ja.
Avatar billede dennism Nybegynder
01. august 2006 - 09:10 #19
Smider du lige et svar? :)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
01. august 2006 - 09:22 #20
Det kommer så her :-)