Avatar billede rumleskafte Nybegynder
28. juli 2006 - 11:42 Der er 1 kommentar

Ekstern HD "Access denied"

Hej jeg har et problem med mine eksterne Harddiske (2stk og en tredie uden problem).

Baggrund: Jeg fik for ca. en 1½ måned siden en virus fra et usb stik fra kina. Jeg posted problemet her på siden.

http://www.eksperten.dk/spm/717057

Det viste sig at være en virus der hed wincfgs.exe den er ikke mange steder ud over kina, da den deler sig via USB. Så det var svært at finde noget info på engelsk... efter noget tid kunne norton finde den og fjerne den.

Men nu er problem at efter jeg har fjernet den fra min hd'er kan jeg kun få ad gang til to af den gennem stifinderen. Hvis jeg bare klikker på den eksterne disk siger den access denied. Er der nogen der har en ide til hvad der kan gøres?

Rumle
Avatar billede Andarkelben Praktikant
09. august 2006 - 10:33 #1
Lyder som om dine eksterne HD'er har taget skade på en eller anden måde. Hvis du har mulighed for det, så skil dem ad, tag harddisken ud, og sæt dem i maskinen, som interne HD'er.

Det første du bør checke er om partitionerne på diskene er blevet slettet. Det kan gøres enten med Partition magic, eller Windows' eget partitions-program (Control Panel/administrative tools/Computer Management/Disk Management), kan desværre ikke huske hvad det hedder på dansk. Hvis partitionerne er væk, kan du prøve at genskabe dem, reformattere HD'erne, og sætte dem tilbage i de eksterne bokse. Hvis du ikke kan genskabe partitionerne, eller de ikke er blevet slettet, så er jeg bange for at HD'erne har tage mere skade, og så tror jeg ikke jeg kan hjælpe dig.

Held og lykke