Avatar billede hillig Nybegynder
26. juli 2006 - 11:02 Der er 10 kommentarer

Sp2 stopper halvvejs..

Jeg forsøger at installere sp2 på en helt nyinstalleret windows xp prof. Efter at installationen har kørt et stykke tid står den er venter med beskeden "kontrollerer produktnøglen". Det er selvfølgelig en lovlig version af windows - som mange før er blevet installeret ( og opdateret med sp2 ). Og der bliver den så ved med at vente - uden at der sker noget. Har forsøgt både med windows update og med at hente hele filen ned - men samme resultat. Har forsøgt at være på/af nettet under installationen - sammen fejl. Der er ikke installeret antivirus/andet der burde kunne blokkere...  :(
Nogen der har nogle bud ?
26. juli 2006 - 11:07 #1
... er du på "nettet" imens ?

Det ved du nok, men du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din HD.
Afbryd nettet (stikket UD!)
Og SÅ SP2 pakken...
Avatar billede hillig Nybegynder
26. juli 2006 - 11:28 #2
Nemlig - har forsøgt med med og uden Inet ==> samme resultat.
26. juli 2006 - 12:12 #3
... så brug SP1 - i først omgang...

Derefter WindowsUpdate elementer (UDEN SP2) ...
Avatar billede hillig Nybegynder
26. juli 2006 - 13:18 #4
SP1 er installeret fra "fødslen" af windows. Jeg har installeret alle opdateringer - lige på nær sp2.  Og det virker stadig ikke  :(
26. juli 2006 - 13:41 #5
... _Kunne_ man forestille sig nogen form for 'snavs'/virus som driller SP2 ?

Ref.: "...ikke installeret antivirus/..."

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/foer-sp2.htm
Avatar billede hillig Nybegynder
26. juli 2006 - 13:46 #6
Har installeret på en anden pc'er - og den får samme fejl. Kan det evt. tænkes at der er "sket" noget med den kode der bliver brugt? Det er en kode til at installere på så mange pc'ere jeg har lyst til - eller det var det i hvert fald ;)
Har forsøgt at "skifte" koden, men det får jeg ikke lov til på denne installation - heller ikke med diverse mystiske hjælpeværktøjer fra nettet ! ! !
Det ender med at jeg finder en installation MED sp2, men vil nu gerne ha løst problemet så det kan klares til en anden gang....
26. juli 2006 - 13:59 #7
"...finder en installation ..." ? Hmmm...
Der er en del "koder" ude i verden som HAR virket men er blevet banlyst/låst/lukket af M$ siden da...

Eller kontakt M$ - du har jo en lovlig KØBT XP med DIN kode - ikk' ?
26. juli 2006 - 14:00 #8
Her ka' du 'finde' en instalation:
http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=42
Avatar billede hillig Nybegynder
26. juli 2006 - 14:20 #9
"Finder en installation" ==> altså en windows-installtions-cd hvor SP2 er i. Koden kan jo også bruges der. Det er der skam ikke noget "fy fy" over  ;-)