Avatar billede it-interesseret Nybegynder
23. juli 2006 - 10:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flytte post fra en exchange-server til anden server uden exchange

Hej alle

Jeg skal flytte noget posten en del brugere.

Vi går fra en gammel server med exchange til en ny server uden exchange (anden mailserver). Der skal atter anvendes Outlook.

Jeg forsøgte først om jeg blot kunne flyte pst-filerne, men det kan jeg kun, hvis de anvender pop3, men det er kun 50% af brugerne som gør det (resten kører direkte på Exchange). Jeg er med på, hvordan man flytter pst-filerne, men ikke med på om der ligger en fil i exchange, som man kan tage og flytte som så bliver til en pst-fil?

Selvfølgelig kan jeg overskrive alle logins og gå ind og exportere deres post til pst-filer, men hvis der findes en bedre måde, er jeg meget åben.

Hvis jeg skulle exportere fra en exchange-server til en anden exchange-server, så var det sikkert nemt, men det er ikke tilfældet her, da vi ikke skal anvende exchange på det nye server.
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2006 - 11:29 #1
Du skal bare bruge Exmerge fra MS - du kan finde den på http://www.microsoft.com/downloads - søg på Exmerge.

Her kan du, hvis du har rettigheder til at læse i enkeltes postkasser, eks. Exchange Admin - lige lave et udtræk af alle mailbokse - og smide dem ned i en pst fil. - ligetil og problemfrit! :)

/holmus
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
23. juli 2006 - 11:37 #2
Super, men kan man også smide dem ned i enkelte pst-filer, som man smider ind i folks Outlook? (Du skrev bare en pst-fil)

Men roder med det nu :-)
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
23. juli 2006 - 11:49 #3
Exmerge.exe siger: "The dynamic link library EXCHmem.dell could not be found in the specified path c:\documents and setting\desktop\..............."
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2006 - 12:13 #4
Den smider det ned i enkelte pst filer.

Selve exmerge programmet skal ligge samme i din Exchange server's bin mappe... eks: c:\excsrvr\bin

/holmus
Avatar billede it-interesseret Nybegynder
23. juli 2006 - 13:53 #5
Takker mange gange :-)

Så er jeg i gang, men hvad har følgende af betydning?

"Messages copied will lose their single instance storage and this may result in the size of the Microsoft Exchange Private Information Storage increasing significantly."
Avatar billede holmus Nybegynder
23. juli 2006 - 14:57 #6
Hvis 3 brugere har fået en mail med en vedhæftet fil i, så vil Exhcange ikke lave 3 kopier og sende ud til hver enkelt postkasse - men derimod lave en intern reference - så slipper du for at have mega store postkasser.
Når du så hiver dem ud - vil den så kopiere dine filer ud i pst filen - og dermed mister du den funktionalitet - meget logisk! :)

/holmus