Avatar billede matt1606 Nybegynder
20. juli 2006 - 19:55 Der er 13 kommentarer

WAN der mister forbindelse

Hej...

Jeg har nu haft mit WAN (Belkin router) i 1 år. Det har tiltider været ustabilt, men det loggede "kun" ud engang hver 4. time. Nu er der så kommet en 3 computer på nettet, foruden min stationære og bærbare. Og nu ryger min stationære af hvert 10. minut efter den 3. comp logger på.

Min router er en Belkin G Wireless og min internetudbyder er stofanet.

Ingen af computerne har samme IP så ingen konflikt der.

Jeg mister forbindelsen i sekunder og så er jeg på igen. Dette er dog ret irriterende hvis man gamer online eller henter ned udenfor diverse downloadprogrammer da fodbindelsen stopper helt og man skal starte forfra.

Nogen hjælp?

På forhånd tak.
Mathias
Avatar billede miqe Nybegynder
20. juli 2006 - 22:01 #1
Kører du med dynamisk eller statisk IP hos Stofanet?
Hvad hedder din router helt precist? (Modelnummer)
Avatar billede zaar Nybegynder
20. juli 2006 - 22:17 #2
Prøv at firmware opdatere din router og se om ikke det hjælper.
Hvis den har været ustabil helt fra starten, kan det måske være løsningen for dig.
Avatar billede matt1606 Nybegynder
21. juli 2006 - 01:29 #3
dynamisk IP vil jeg da stærkt gå ud fra...
Firmware kan ikke updates, ingen nye versioner.
Og her til aften prøvede jeg at slå min laptop fra og så virkede nettet helt perfekt. Sagen er at den bruger windows logon til netværk, hvor de to andre bruger Belkin adapters.

Routeren er Belkin Version F5D7230-4
Avatar billede miqe Nybegynder
21. juli 2006 - 09:15 #4
Går ud fra at du er bekendt med routerens manual:
http://web.belkin.com/support/download/files/P74559-A_F5D7230-4_man_6-04.pdf

Hvad er dine ip-adresser på computerne?
Vil bare lige sikre mig at computerne har fået tildelt LAN-adresser, og ikke WAN-adresser
Avatar billede matt1606 Nybegynder
21. juli 2006 - 12:10 #5
det er 192.168.2.x
Avatar billede miqe Nybegynder
21. juli 2006 - 14:22 #6
Du siger at 2 af dine maskiner bruger Belkin adapters til logon, hvor din labtop kører med Windows logon.
Hvad sker der vis du sætter alle sammen til Windows Logon?
Avatar billede matt1606 Nybegynder
21. juli 2006 - 15:06 #7
sagen er at min stationæres version af windows logon ikke understøtter den encryption jeg bruger (stor bygning og har ikke lyst til ubudne gæster på mit net)
Avatar billede miqe Nybegynder
21. juli 2006 - 17:03 #8
Og det kan ikke lade sig gøre at få den sidste til at køre med Belkin adapter også?
Kører du trådløst på alle maskiner?
Avatar billede matt1606 Nybegynder
21. juli 2006 - 20:10 #9
jo det er da en mulighed, og ja WAN allround
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 13:09 #10
Du mener vel WLAN allround.
WAN er fra routeren og ud i den store verden.
Hvordan virker det med Belkin adpterne?
Avatar billede matt1606 Nybegynder
22. juli 2006 - 13:51 #11
jamen der er generelt ustabilitet på nettet, igår blev jeg smidt af trods de to med belkin adapters var de eneste på nettet.
Tænker du på hvordan man logger ind osv?
Avatar billede miqe Nybegynder
22. juli 2006 - 15:48 #12
Lyder meget underligt at problemet også opstår, når du kun har de to med Belkin adapter på nettet.
Det kan selvfølgelig også være en fejl i din router.
Jeg har for nyeligt oplevet en anden meget udstabil trådløs router lægge det meste af et netværk ned. Her var det et hardwareproblem, der blev løst ved at købe en ny router.
Kan være du skal have den tjekket hos forhandleren. Du skal bare være opmærksom på at de fleste forhnadlere truer med et gebyr, vis de ikke kan fremprovokere fejlen.

Kører routeren stabilt vis du sætter alle 3 computere til via LAN portene?
Avatar billede matt1606 Nybegynder
22. juli 2006 - 16:27 #13
det vil jeg prøve imorgen.. indtil videre mange tak for hjælpen. Vender tilbage imorgen