Avatar billede linda_ Nybegynder
18. juli 2006 - 13:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man ligge sin SQL DB hos en anden webhost?

Hej

Jeg ønsker at skifte fra Access DB til MS SQL.
Det kræver at jeg lejer mig en MS SQL db hos min webhost. Problemet er, at når min periode udløber om ca ½ år så gider jeg ikke være hos dem længere og så skifter jeg til et nyt sted.
Men hvis jeg lejer SQL DB fra dem nu, så er jeg jo bundet 1 år fra dd. hvilket jeg ikke gider.
Så jeg tænkte på, om det er muligt at leje SQL DB hos et andet firma (f.eks. finde ud af hvem jeg vil flytte til og så bruge dem) og så connecte fra min nuværende webserver til en SQL DB et andet sted i DK

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2006 - 13:20 #1
hvis der er åbent til serveren udefra altså ikke kun fra web hotellets egen web server så ja

men det er nu ikke så almindeligt - de fleste lukker for direkte database adgang

så undersøg det !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. juli 2006 - 15:02 #2
Men det vil alt andet lige være langsommere at skulle en tur ud på Internettet for at hente data fra en "fjern" sql-server, i stedet for en sql-server på lokalnettet.
Avatar billede terry Ekspert
18. juli 2006 - 15:31 #3
no matter which option you choose you need to move from Access to SQL Server, so you may as well move to a new webhost and at the same time SQL Server
Avatar billede linda_ Nybegynder
20. juli 2006 - 10:53 #4
Tak for hjælpen.
Smider I ikke nogen svar så jeg kan give jer point.

Jeg trop nok at løsningen bliver at jeg venter lidt endnu og så skifter alt på samme tid.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juli 2006 - 11:13 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede terry Ekspert
20. juli 2006 - 11:56 #6
:o)