Avatar billede flashnet Nybegynder
17. juli 2006 - 17:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg har fået en ond spyware, og har seriøst brug for hjælp.

hej! Jeg ville virkelig sætte pris på hvis i kunne hjælpe mig...
Jeg har denne fil!

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:53:11, on 17-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\system32\atmclk.exe
C:\WINDOWS\system32\dcomcfg.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\MACROM~1\FLASH8~2\Flash.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\DOCUME~1\Vince\LOKALE~1\Temp\Midlertidig mappe 1 for hijackthis[1].zip\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll
O2 - BHO: PCTools Browser Monitor - {B56A7D7D-6927-48C8-A975-17DF180C71AC} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O2 - BHO: (no name) - {f7d40011-29bb-43eb-9c97-875ce89e9e36} - C:\WINDOWS\system32\hp102.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Spyware Doctor] "C:\Programmer\Spyware Doctor\swdoctor.exe" /Q
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Spyware Doctor - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdpb.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\avgfwafu.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (AVGFwSrv) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgfwsrv.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: PC Tools Spyware Doctor (SDhelper) - PC Tools Research Pty Ltd - C:\Programmer\Spyware Doctor\sdhelp.exe

Jeg sætter pris på din hjælp....
Avatar billede flashnet Nybegynder
17. juli 2006 - 17:18 #1
Jeg ville ha' givet flere point, men klikkede forkert. Jeg har hårdt brug for hjælp, Det ville være så fed... Mange tak til dagens helt n_n
Avatar billede fruitn Nybegynder
17. juli 2006 - 19:46 #2
Kunne prøve at download Ad-Aware. http://www.lavasoftusa.com/software/adaware/
Prøv også at se hvilke ting der starter op ved at sige Start -> Kør -> Skriv msconfig -> Enter -> Fanebladet Start. Prøv at se om den starter op der.
17. juli 2006 - 21:27 #3
... det er denne der bla. laver balladen:
O2 - BHO: (no name) - {f7d40011-29bb-43eb-9c97-875ce89e9e36} - C:\WINDOWS\system32\hp102.tmp
17. juli 2006 - 21:28 #4
Sakset fra anden tråd:

Hent S!Ri's SmitfraudFix.zip og pak det ud til dit Skrivebord.
http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip
Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

-- Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og opdater programmet, men vent med at scanne.

-- Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

-- Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

-- Kør en fuld scanning med Ewido, og tillad programmet at fixe de ting, som det finder. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

-- Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, sammen med loggen fra Ewido og loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt).
17. juli 2006 - 21:29 #5
PS: Man ka' _ikke_ nøjes med nævnte [Ad-Aware] eller MSConfig ...
Avatar billede fruitn Nybegynder
17. juli 2006 - 22:20 #6
dr1 -> Pokkers... Havde lige håbet. Hvis de programmer jeg nævnte + min egen begrænsede intelligens ikke kunne klare det, er format C: en løsning jeg gerne bruger.
07. september 2006 - 23:20 #7
Hvad endte denne tråd med ?
Avatar billede fruitn Nybegynder
08. september 2006 - 09:44 #8
Ved det ikke... Ikke noget ser det ud til.
Avatar billede flashnet Nybegynder
08. september 2006 - 17:42 #9
øhm... nogen havde "lånt" min profil uden at få lov... ser vist ikke ud til de var særlig aktive... dr1 smid svar
08. september 2006 - 19:17 #10
... for hvad ?

Er problemet klaret ?
08. september 2006 - 19:17 #11
Ping...
Avatar billede flashnet Nybegynder
10. september 2006 - 19:28 #12
jeps ;)