Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 04:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Udprint af Filter

Hej Ekspeter

jeg søger lidt hjælp til udskrivning af min form.
jeg kan som sådan godt udskrive den post jeg står på.

men hvordan sætter jeg den til at udskrive mit valgte filter ?

så den udskriver post 1-3 og ikke kun den valgte?
jeg kan gøre det ved at lave en løkke sætning, men så sender den vel X-antal rapporter til printeren og ikke kun 1 rapport.

måden det bliver gjort på med den enkelte post er
DoCmd.OpenReport "Hoveddata1", acNormal, , "Hoveddata.ID = " & Me!id

men som tidligere nævnt tager den så kun post nummer valgt.
og ikke post 1-3 f.eks
Avatar billede mugs Novice
15. juli 2006 - 05:39 #1
DoCmd.OpenReport "Rapport1", acViewPreview, , Me.filter
Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 12:03 #2
jeg har prøvet den der, men den tager ikke filteret med.

er det så fordi jeg har lavet min rapport forkert ?
Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 12:17 #3
Hvis jeg breaker den kan jeg godt se at den skriver filter sætningen korrekt, men det virker bare ikke når den åbner previewet.

jeg har prøvet at lave min rapport ud fra en forespørgelse, samt en sql select sætning, og samme resultater, den tager kun den første post.
Avatar billede mugs Novice
15. juli 2006 - 18:59 #4
Koden er afprøvet og fungerer. Jeg kan sende dig den db hvor jeg hasr indsat koden. Blot læg din e-mail.
Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 20:33 #5
Jes du får den bare her.

mmaansson"snabelA"gmail.com

Øh må man ikke lave mail adresser her ?
Avatar billede mugs Novice
15. juli 2006 - 20:50 #6
Sendt.
Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 22:00 #7
Nu er det ikke fordi jeg er verdens ringeste til at bruge programmer og se logik i ting.

men hvis jeg kan finde ud af dit program så tager den igen kun post 1 hos mig.

hvis jeg laver et filter på f.eks dato så er der 6 poster, så trykker jeg åben rapport og filtrer efter denne formular, og så åbner den post 1.
Avatar billede mugs Novice
15. juli 2006 - 22:08 #8
Det fuingerer perfekt her, og det er en gammel fil, som er sendt til efterhånden utallige brugere her på eksperten.
Avatar billede roymonz Nybegynder
15. juli 2006 - 22:21 #9
men hvad jeg kan så gøre for at komme videre, der er jo så åbenbart noget der ikke helt køre på min udgave af access 2003.
Avatar billede mugs Novice
15. juli 2006 - 22:30 #10
Prøv evt. denne efter at have rettet dato til navnet på dit felt. Jeg har ikke selv Access 2003. Prøv og så at se om du mangler en reference.

Me.filter = "dato = #" & Me!dato & "#"
Me.FilterOn = True
DoCmd.OpenReport "Rapport1", acViewPreview, , Me.filter
Avatar billede roymonz Nybegynder
16. juli 2006 - 00:19 #11
Kan jeg ikke sende dig min database så du kan se min hovedpine :)

jeg tror nu at problemet ligger i den måde jeg vælger hvordan min rapport skal hente sine data.

så jeg har brug for nogle andre øjne der lige ved hvordan det skal være.
Avatar billede -anders- Juniormester
16. juli 2006 - 01:41 #12
Hej lige et sent indlæg :o)

Nu ved jeg jo ikke hvordan du danner dit filter på selve formen, måske filter er  i en subform?.

Well, hvis du på din form danner et filter ved at benytte de dertil indrettet standardmetoder skulle indlægget fra mugs fungere, du kunne også prøve nedenstående:

Åben din rapport i design under hændelse ved åbning skriver du flg. kode:

'Kode start'
If Form_NavnPåDinForm.FilterOn = True Then
Me.Filter = Form_NavnPåDinForm.Filter
Me.FilterOn = True
Else
Me.FilterOn = False
End IF
'Kode slut'

På din knap hvor du åbner rapporten skriver du så:

'Åbner rapporten i vis udskrift'
DoCmd.OpenReport "Hoveddata1", acViewPreview

'Udskriver rapporten direkte'
DoCmd.OpenReport "Hoveddata1", acNormal

Som jeg læser dit indledende spørgsmål åbnes din rapport med et unikt kriterie "ID", hvis du vil anvende et filter på en unik værdi vil der jo altid kun vises en post i rapporten.
Avatar billede roymonz Nybegynder
16. juli 2006 - 03:15 #13
jeg vil sige at dit svar lyder interresant, jeg får det prøvet når jeg igen står op :)

og ja du har ret,for hvis jeg henter noget ud hvor jeg bruger noget ID så henter den kun den ene post. som jeg hele tiden har oplevet.

men jeg prøver lige denne i morgen.
Avatar billede mugs Novice
16. juli 2006 - 07:38 #14
Anders påstand med filter på id lyder jo unægtelig indlysende. Det burde jeg have set. Så prøv at fjerne dette filter.

Naturligvis må du sende din db.
Avatar billede roymonz Nybegynder
16. juli 2006 - 13:26 #15
hvor kan jeg sende databasen hen ?
og er det normalt at den fylder 6 mb? hvis jeg laver en komprimering så kan jeg komme ned på de 4, men jeg bruger billeder i min rapport..
Avatar billede mugs Novice
16. juli 2006 - 13:34 #16
Du burde have min e-mail fra iaftes, men her er den:

mugs"snabelting@mail.dk

når din db fylder 4 Mb, er det sikkert fordi du lagrer selve bilderne i db. Du bør kun gemme en sti til bilderne og kalde dem frem ved formens current event. stry har skrevet en udmærket artikel om dette emne. Sender lige en prøve på hvordan.
Avatar billede roymonz Nybegynder
16. juli 2006 - 13:40 #17
ja selvf. det er mig der ikke er helt vågent.
Avatar billede roymonz Nybegynder
16. juli 2006 - 17:10 #18
Efter jeg fik hjælp af Mugs her så giver jeg ham points.
hans løsning var fuldt ud korrekt, hvis jeg bare havde lavet min rapport korrekt fra starten.
da jeg så mugs eksempel, så vidste jeg hvad min fejl var.
så jeg siger super mange tak.
og jeg ville egentlig gerne give lidt flere points nu, men det kan jeg vel ikke.

stor tak for hjælpen.
Avatar billede mugs Novice
16. juli 2006 - 17:40 #19
Tak for point.