Avatar billede tahoo Nybegynder
12. juli 2006 - 16:45 Der er 7 kommentarer

Database går ned IIS

Hej Eksperten

Jeg har en Windows Server 2003, med IIS 6.0. På den server har jeg nogle forskellige websider.. Mit problem er bare at nogle gange gå database forbindelsen ned til access. Så jeg lige pludselig ikke kan kalde en side der bruger asp og access database.

Det der sker, er at siden slet ikke kommer frem - den står bare og arbejde på siden men viser aldrig noget. til sidste kommer der en script timeout.

Når dette er sket kan jeg slet ikke kalde nogle sider med asp og access.. jeg kan godt kalde en side kun med fx. html eller asp.. men med det samme der er en access database går det galt..

Så kan jeg så genstarte IIS også virker alt igen.. måske 1 time eller 5 timer - eller 5 dage også går det galt igen..

Jeg har kikket i event log, men kan ikke se nogle fejl...

Er der nogle, som kan hjælpe mig.. - jeg mangler et værktøj til at finde ud af hvilke web-side(r) der laver fejlen...

Eller måske en måde at finde noget mere log på...
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2006 - 17:07 #1
Der kan være flere problemer.

F.eks. kan access kun håndterer 10 samtidige forbindelser og hvis nogle af dine web løsninger ikke er rigtig gode til at lukke forbindelser ned, så løber du hurtig ud for forbindelser.

Det kan også være memory leak hvor din hukommelse stille og roligt bruges indtil der ikke er mere til rådighed. kontroller om din server og IIS er fuldt patchet
Avatar billede tahoo Nybegynder
12. juli 2006 - 17:12 #2
Tak for dit svar

det jeg bare ikke kan forstå er at det kørte nemlig fint på en windows 2000 srv..

kan det håndterer flere ind 10, kan man evt. sætte det op til 25 .. kan man finde noget log på det ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2006 - 17:27 #3
access er ikke beregnet til en serverløsning, derfor er begrændsningen handkodet ind. Skal du have flere så skal du bruge MYSql eller MSSql (eller dennes gratis version).

Hvis det køre fint på en win2000 så lyder det mere som et memory problem
Avatar billede tahoo Nybegynder
12. juli 2006 - 17:48 #4
ok, ja de fleste kører også med mysql / mssql. - men nogle vil gerne med access :o( -

men ved du hvordan man kan finde det site der laver fejlen ? - eller noget log program ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2006 - 17:54 #5
DU kan altid kikke i din servers eventlog og vil du behandle loggen mere professionelt og detaljeret, så findes programmet Microsoft Log parser der er gratis. jeg har skrevet en artikel om dette program, du får lige et link
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. juli 2006 - 17:56 #6
Avatar billede tahoo Nybegynder
12. juli 2006 - 18:03 #7
Mange tak, men der er bare intet log i event log..