Avatar billede midcom Nybegynder
11. juli 2006 - 12:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Auto backup af 2 acces tabeller til SQL DB

Hvordan får jeg Sql server til at tage en kopi af 2 tabeller i en access Database og overskrive tabellerne på en sql server

Access DB                    SQL DB
Tbl1              >          Tbl1
Tbl2              >          Tbl2

Hver time.
Avatar billede rasserw Nybegynder
14. juli 2006 - 00:14 #1
Hej,
Jeg antager at det er en sql server 2000.

Du laver en DTS-pakke, som henter data ind fra din accessDB. Denne pakke kan kaldes via en stored procedure, som kaldes via et job sat op på SQL serveren.

Faktisk ikke så kryptisk endda og der er lidt læsestof her: (hurtig googlet)

http://www.experts-exchange.com/Databases/Q_20847825.html

Venligst

Arne Johansen
http://www.frameworker.net
Avatar billede midcom Nybegynder
15. juli 2006 - 09:19 #2
DTS kan jeg godt få til at køre
Men den tilføjer bare alle poster til tabel hver gang jeg execute DTS
Og den link du sender med er vist en betalings side.

Det er en update/Insert function jeg mangler
Forstået på den måde.
At tbl1(sql) skal opdateres med alle poster fra tbl1(Access)
At tbl2(sql) skal opdateres med alle poster fra tbl2(Access)
Avatar billede rasserw Nybegynder
15. juli 2006 - 15:00 #3
Ja, det har du vist ret i, så tbl skal tømmes inden du kører den dts-pakke. Lav en pakke som laver en delete eller truncate, som så køres umiddelbart inden.
Den hedder vist "Execute SQL task" og kan køres fra samme stored procedure inden at du importerer data påny.

Håber det gav lidt inspiration.

Venligst

Arne Johansen
http://www.frameworker.net
Avatar billede midcom Nybegynder
23. august 2006 - 10:09 #4
ingen hjælp