Avatar billede gerdas Nybegynder
30. juni 2006 - 20:46 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Prisvurdering af site

Hi!
Jeg har doneret en hjemmeside til www.assisimission.net - Nu er jeg blevet spurgt om, hvad prisen ville være, hvis jeg skulle have penge for det!?
Jeg har ikke lavet et timeregnskab, men jeg har brugt mange timer på det. Hvis jeg havde fået det til at fungere med en skabelon, ville det have sparet en del timer. Tekster og billeder står assisi mission for, men layout, billedbehandling m.v. har jeg stået for. Tilmelding til søgemaskiner ligeså. Er der nogen her som tør give et umiddelbart bud - gerne begrundet?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2006 - 22:23 #1
Hej

Jeg formoder der ikke ligger noget CMS bagved ?

Jeg plejer, privat, at kalkulerer med 250kr + moms..

Og uden dårlig samvittighed give et tilbud på 20-30 timer...

Det afhænger for mig, også meget af kunden... en stor kommmerciel kunde med en god pung, skal selvfølgeligt betale mere.. men dog MAX 10K for det site.. det er uskalerbart for kunden, og uopdaterbart..

Blot mit bud.
Avatar billede trav4u2 Novice
30. juni 2006 - 22:41 #2
Jeg er ikke helt uenig med  jokkejensen’s timetal, dog ikke med timesatsen ;-)
men jeg tror egentlig bedst du selv kan angive en pris for hjemmesiden.

Planlægning, møder, telefonsamtaler etc. varierer jo fra opgave til opgave.
Meget afhænger også af hvor professionelt man kommunikerer med kunden;
så tag dine effektive arbejdstimer og gang dem med en fornuftig timesats.

Tilmelding til søgemaskiner er jo et 10 minutters job; så det er nok mere relevant
at tale om optimering i ft. samme, Google sitemap, alt, name, H1’ere etc.
Avatar billede gerdas Nybegynder
30. juni 2006 - 23:05 #3
Nej, desværre, jeg har endnu ikke lært mig at lave CMS.
Ja, 20-30 timer er minimum, som man ikke når langt med - vel kun 4-5 undersider vil jeg sige. Jeg lavede først tre forskellige layout med farver, navigationsbjælpe, billedbehandling i photoshop m.m. til forsiden. Det alene går der mange timer med. Ja, så 20-30 timer er minumum.
Jo, på mit niveau er 250 kr. nok fair, men kunne jeg cms og flash ville jeg nok sige 450 kr. - Men er det ikke en kunde med en god pung, er det virkelig svært at få en dagløn hjem, har jeg på fornemmelsen. (Og mange har halvstore børn, som kan lave enkle hjemmesider!).
Ja, søgeoptimering er et bredere begreb, som ja, indebærer h1'ere - alt vidste jeg ikke også optimerer søgefunktionen. Google sitemap må jeg undersøge nærmere. Når du skriver 'name' - hvad menes der så med det ?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2006 - 23:30 #4
at tage over 10K for det site er alt for meget..

Det er "amatør" agtigt - sorry ..

Og at sige google sitemap er "seo" er forkert.. læs bufferzones simple seo regler..

http://www.sitening.com/tools/seo-analyzer/report/index.php?id=72458 (pinligt)
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juni 2006 - 23:34 #5
Backlink Analyzer Report
http://www.assisimission.net
Indexed Pages in Google

28 pages in Google's index

The website is currently in Google's index. This is a good sign and it shows that Google trusts their domain enough to take it out of their so called Sandbox.
Links to Website in Google

0 pages link to this website

Although the website is in Google's index, they aren't acknowledging any quality links to it. This is a bad sign, and may be an indication that Google doesn't see this website as a trustworthy and authoritative site.
.EDU Links

0 .edu websites link to this website

This website doesn't have any links from college websites. Links from college websites (websites with the .edu top level domain) can represent a level of trust to Google, because of the assumption that the website's content is educationally oriented.
.GOV Links

0 .gov websites link to this website

This website doesn't have any links from government websites. Links from government websites (websites with the .gov top level domain) can represent a level of trust to Google, because of the assumption that the website's content is of use to the general public and has passed bureaucratic approval.
Domain Age

Less Than A Year

This website's domain has been registered for less than a year. Google prefers domains that have been registered for at least one or more years.
Domain Expiration

Less Than A Year

This website's domain is set to expire in less than one year. Google prefers domains that have expiration dates that are more than one year.
PageRank

PageRank of 0 out of 10

This website doesn't have a PageRank. We do not recommend obtaining links from websites without a PageRank.
Alexa Traffic Rank

Alexa Traffic Rank of 0

This website doesn't have a Traffic Rank. We do not recommend obtaining links from websites without a Traffic Rank.
DMOZ Listing

No — Not listed in DMOZ

Title of webpage: Not listed in DMOZ
Description of webpage: Not listed in DMOZ
This website isn't listed in the Open Directory Project (DMOZ). Although this isn't crucial, Google looks highly on this peer reviewed directory, and having a site listed in it offers a small degree of trust to Google.
Overall Score

This website scored 0 points out of a possible 100. We consider this score to be unacceptable and recommend not trying to get a backlink from this website.
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juli 2006 - 00:05 #6
jokkejensen -->  Altså! Nu behøver du jo ikke at træde i det.
Eller er det derfor du har det handle :-)

Jeg vil hellere sige at gerdas hjemmeside koster 15 timer á 500 kr. frem for 30 timer á 250,-
Mennesker véd godt, at kvalitet koster penge; så hvis man ”kun” tager 250,-  …
Desuden så bonger møderne til fuldt timetal :-)

Jeg er lidt enig med dig mht. sitemap … men som hurtig intro er den god!
Den får dig hurtigt på Google, men du skal ikke belave dig på den i længden.

gerdas -->
Optimering mod søgemaskiner er nok lidt for ”hype” efter min smag,
men det betyder ikke at man skal droppe det.

Med ”name” mener jeg det, at knytte et relevant name eller id til de enkelte elementer.

Jeg plejer også at lave 3 alternative layouts og det er jo noget der skal tages med i
tidsberegningen, som jeg foretrækker at holde til de effektive timer men til en højere sats.
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 00:13 #7
tav4u2 .. jeg siger heller ikke at han skal sige at han tager 250 kr..

Læs min kommentar ... Jeg KALKULRERE med 250kr i timen.. timelønnen rager ikke kunden... han vil ahve et fast tilbud

Jeg træder ikke i det.. men at sige 500 kr for den kvalitet sitet består af er for mig alt for meget
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 00:16 #8
sorry jeg lyder meget kritisk, det er mere ment som konstruktiv kritik, ikke for at lyde flabet
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 00:21 #9
og bedrevidende
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juli 2006 - 00:46 #10
Rolig, rolig. Du lyder hverken flabet eller bedrevidende :-)
Men den var da meget god - den med dit handle :-)
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juli 2006 - 01:02 #11
jokkejensen --> PS (Uden for nummer) Smider du ikke lige st svar på
http://www.eksperten.dk/spm/715985
Det varer ikke ret længe før jeg kan bruge det :-)
Avatar billede gerdas Nybegynder
01. juli 2006 - 09:05 #12
Tak for kommentarerne. - Det er godt at komme lidt ned på jorden ;-)
Ja, den er ikke opdaterbar for kunden. Hvad mener du med, at den er uskalerbart jokke ?
Så bruger du en måleenhed 10K - du skriver, at man ikke kan tage mere end 10 K for sitet ?
Mht. til jeres prisforslag, så er det ikke uden problemer at bruge dobbelt så lang tid på en hjemmeside, som der opgives til kunden. - Det er som kollegaen, der tager arbejde med hjem i weekenden, men ikke fortæller noget om det. Så tror chefen, at vedkommende er en halv gang hurtigere til sit arbejde, end han/hun reelt er.
Jeg vil da også sige, at der skal være en forskel i timelønnen, som afspejler kvaliteten af arbejdet, altså er man en glad amatør kan man ikke tage samme timeløn som en professionel.
Hvordan skal jeg fordele pointerne mellem jer ?
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 09:36 #13
10K er 10 Kilo = 10.000

Vi ligger begge et svar, og når du skal tildele points markere du os begge..

Glad for at kunne hjælpe !

/JJ
Avatar billede gerdas Nybegynder
01. juli 2006 - 09:59 #14
Tak for det jokke:-) - Et fantastisk sted det her. - Jeg venter så lige til trav4u2 har været på.

Men apropos 10K - så vægten bruger du også, når du skal vurdere. Men der må stadigvæk være stor forskel på, hvad tidsforbruget har været. - Har du lyst til at se en hjemmeside, som er lavet af én, som kan sin flash ... Det må kræve en hel del tid mere, end hvis det var en flad html-side.
www.crumpler.com.au - Husk at trække i snoren, hvis du ....
Avatar billede jokkejensen Novice
01. juli 2006 - 10:11 #15
ja man skal som sagt kalkulerer med en timeløn så man som minimum som selvstændig rammer de 40-60K om måneden, så man kan lave noget der 25-30K til sig selv som løn.

Det er langt fra alle timer der er fakturerbare, altså timer kunden vil betale. Derfor skal man have den høje timeløn.

250x40timer ugentligt 4 uger = 40.000 og det er lige i underkanten.. 40.000 kan lyde ok, men husk igen på at man ikke kan fakturere alle 40 timer.. derfor skal timelønnen ligge højerer endnu.

Kunden er som regel ligeglad med timetallet, de ønsker et "tilbud" altså et fast beløb på et site. Det er så din opgave at estimerer timeforbruget, og udregne hvad det kan laves for... estimerer du forkert og det tager dobbelt så lang tid, er kunden ligeglad, tilbuddet er givet.

siden du henviser til har sikkert taget lang tid at lave, jeg vil ikke give et bud, arbjder kun lidt med flash,  syntes selv det uproff at lave et 100% rent flash site, flash er ment som et præsentations program, ikke et til at lave færdige hjemmesider i.

Der er et hav af ulemper ved det, og det bruges sjældent kommercielt af "små" virksomheder. Nikewoman.com kan tillade sig det, de har ikke brug for de fordele der mistes.

/JJ
Avatar billede trav4u2 Novice
01. juli 2006 - 13:02 #16
;-)
Avatar billede hoeks Nybegynder
03. oktober 2006 - 15:59 #17
Jeg ville være pinlig over at tage 10.000 for et site som det der. Ikke fordi jeg tvivler på at du har brugt tid på det, men simpelthen fordi jeg mener at sitet ser hamrende uprofessionelt ud.

En skrædder som ikke kan sy tager jo heller ikke 500kr i timen for det ?
Avatar billede gerdas Nybegynder
03. oktober 2006 - 21:23 #18
ok - tak for feed-back