Avatar billede qstergaard Nybegynder
27. juni 2006 - 18:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

svchost.exe Help

Hej Eksperten, jeg har sidet og rodet lidt med ydeevnen i visse spil,

Jeg fandt ud af at hvis jeg Lukkede Svchost.exe ned, (Den som brugte mest hukommelse) Ned fik jeg omkring 900fps mere i timerefresh og næsten 150fps mere i en timedemo, hvor den måler fps allround på et map, det er sygt nok i forhold til mig system,

Fik 560fps i timedemo
2800fps i timerefresh

Det rigtigt godt, Men når jeg lukker den forsvinder min lyd og andre ting, og det tyder på jeg ikke kan lukke den og det ikke er det smarteste, men nu ved jeg at den brgte omkring 40.250 Hukommels, Og da jeg rebootede den faldt den til 8, hvor jeg så fik mit boost i spillet, dog uden lyd, og en masse fejl :(

Men Findes der nogen måde at tweake den svchost.exe så den ikke bruger så mange ram(hukommelse) ??

For det ville jo være for fedt.. og tror mange vil benytte det da det giver ens spil meget mere fart :)

Håber nogen kender noget til det, eller har en løsning, tror også det vil give boost i andre spil
Avatar billede qstergaard Nybegynder
27. juni 2006 - 18:47 #1
http://soukz.htsh.org/filez/pics/jobliste.JPG

Der var lige et billed af min jobliste :)
Avatar billede azrael Nybegynder
27. juni 2006 - 18:59 #2
Jeg kan ikke forestille mig, at du kan få noget nyttigt ud af at afslutte svchost.exe processer. Filen har ikke en egen funktion som sådan, da det er en slags "hjælpeprocess". Det er en måde for vilkårlige andre processer at køre som en service. Derfor kan hvad som helst gemme sig bag betegnelsen svchost.exe i task manager (jobliste). Det kan være noget helt vitalt du lukker ned, uden at du aner hvad det er.
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 19:33 #3
et screenshot af den svchost hos mig der indeholder mest, http://img529.imageshack.us/img529/686/svchost3pj.jpg  som du ka se indeholder den myriader af sager :) og det er ikke lige til at lukke den for uden konsekvenser, indeholder bla. komponenter fra Services/Tjenester, her er en tråd om at køre windows uden tjenester , http://www.sysinternals.com/blog/2005/07/running-windows-with-no-services.html  som klart vil gi bedre ydelse i spil men der er nørde nørde ;)
Avatar billede hcma Novice
27. juni 2006 - 19:44 #4
Avatar billede qstergaard Nybegynder
27. juni 2006 - 20:04 #5
Hej gratis, og tak for svaret, Jeg Er nået lidt længere i mit nye projekt :D men mit største problem er at jeg ikke kan læse engelsk så godt, og det nok mit største problem da de guides med guldkorn i er på engelsk.

Jeg har været så fræk at tage et screenshot over de tjenester min svchost køre.

http://soukz.htsh.org/filez/appz/HvilkenMaaJegSlaaFraa.JPG

Hvis i/ du har nogen ide om hvilket af disse jeg må fjerne, vil det være til en stort hjælp, dog er der beskrivelser fra hver fil, dem kan jeg ikke få med på screenshots, for så ville der være mere end 10screenshots at uploade, som vil tage en masse tid.

Men Hvis i alle her inde har lyst til at kigge lidt på det ville det være nice..

Til azreal, så kan jeg infomere dig om at jeg fik et kæmpe boooost af fps i spillet counter-strike ved at lukke svchost.exe ned, dog forsvandt min lyd(som jeg nu kan se svchost.exe er far til.)

Håber at blive lidt klogere på dette enme :D
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 20:39 #6
sidder du på en netværks maskine ?
Avatar billede qstergaard Nybegynder
27. juni 2006 - 21:03 #7
Hvad vil det sige? gratis. sidder på en normal pc som er tilsluttet internettet, og bruges til gaming
Avatar billede gratis Nybegynder
27. juni 2006 - 21:23 #8
netværks maskine = typiskt på en arbejdsplads hvor alle er forbundet via et netværk, går jeg så ikke udfra du er ;) spurgte for ikke at komme til at forslå at lukke tjenester ned som bruges når man er koblet op på den måde.
Her er en go Service/Tjenest guide http://www.pcworld.dk/art/7206?a=block&i=75
det er en ordenlig smøre, læs det hele inden du begynder at pille :) lav evt. et gendannelses punkt inden så du ka komme tilbage hvis någet sq gå galt.
Avatar billede qstergaard Nybegynder
29. juni 2006 - 20:00 #9
Tak Gratis, jeg har fundet ud af en masse mere via din guide, Mange tak :)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
29. juni 2006 - 20:00 #10
Hvis nogen andre ønsker points, må i lige sige til, Giver dette 2dage at hvile i
Avatar billede gratis Nybegynder
29. juni 2006 - 20:09 #11
det er bare ok, glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede qstergaard Nybegynder
29. juni 2006 - 20:17 #12
haha.. nu kom jeg jo til at accepter midt i mit rush igennem point ude :/ nå men hvis nogen vil have de points må de lige skrive :)