Avatar billede sofr Nybegynder
26. juni 2006 - 13:26 Der er 12 kommentarer

Upload af rar og zip filer

Hej eksperter...

Jeg skal bruge et simpelt php script eller lign, der sikrer mine brugere at kunne uploade filer op til 40 mb til min webserver (har rigeligt plads)

Brugeren er allerede logget ind når denne mulighed foreligger, så derfor er opslag til databasen ikke nødvendigt at skulle følge med.

Har du et simpelt system du gerne vil dele ?

Der skal helst være forklaringer til...
Avatar billede sjh Nybegynder
26. juni 2006 - 13:36 #1
øhh.. skal dine bruger kunne uploade en fil på 40 mb ? (EN FIL PÅ 40MB)
Avatar billede sofr Nybegynder
26. juni 2006 - 13:46 #2
ja det skal de. men det er vel underordnet egentlig.
For det er en spørgsmål om at stole på sine brugere.

Det skal dog lige siges at mine brugere ikke bare kommer til af sig selv. De er specielt udvalgte partnere og kunder, så derfor ved jeg at jeg kan stole på dem nok til at de sagtens kan uploade så store filer...

Har du et script alligevel ?
Avatar billede nextstop Nybegynder
26. juni 2006 - 13:47 #3
Du kan bruge noget i retning af følgende:

<?
DIRECTORY = '/tmp/uploads/';
if($action == 'upload') {
    $uploadfile = $DIRECTORY . $_FILES['userfile']['name'];

    if(!(is_dir($DIRECTORY))) mkdir($config->phpUploadFileDir);
    move_uploaded_file($_FILES['userfile']['tmp_name'], $uploadfile) or
        die('Cannot move ' . $_FILES['userfile']['name'] . ' to ' . $uploadfile . '.</span>');

    chmod($uploadfile, 0644);
} ?>
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="page.php">
<input type="hidden" name="load" value="adminupload.php">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="40000000" />
<input type="file" name="userfile" id="userfile" style="width:250px"><p>
<input type="submit" class="button" value="Importér">&nbsp;
<input type="hidden" name="action" value="upload">
</form>
Avatar billede nextstop Nybegynder
26. juni 2006 - 13:48 #4
Der mangler vist lige et '$' før DIRECTORY i linie 2.
Avatar billede sjh Nybegynder
26. juni 2006 - 13:53 #5
nextstop har lavet dit script..

Hvis dine bruger får timeout.. så skal du skrive 40M under upload_max_filesize i din php.ini

; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 40M
Avatar billede sofr Nybegynder
26. juni 2006 - 14:02 #6
Det er på en webserver der står ude i byen, altså ikke min egen, hvordan får jeg så tilpasset php.ini, for jeg er da ikke sikker på at wannafind.dk gør det gratis for mig.

Men førhen har det ikke været umuligt at uploade så store filer til den server, så det må jeg vel også formode at det heller ikke er denne vej.... ?
Avatar billede sofr Nybegynder
26. juni 2006 - 14:05 #7
Hvor finder jeg disse sider henne:

action="page.php">

value="adminupload.php">

?????
Avatar billede sjh Nybegynder
26. juni 2006 - 14:08 #8
ha ha så tror jeg godt du kan glemme det.. brug noget ftp til det.. (hvis du da har adgang til det)
Avatar billede sofr Nybegynder
26. juni 2006 - 14:16 #9
problemet er at ikke alle kunder har ftp adgang
Avatar billede sjh Nybegynder
26. juni 2006 - 14:21 #10
hvis de ellers sedder på en computer med windows på så kan Internet Explorer også bruges som ftp..
Avatar billede fixxxer Nybegynder
26. juni 2006 - 14:26 #11
Hvis du har Wannafind, hvordan har du så "rigeligt plads", for at bruge dit eget udtryk?

Det største hotel de sælger har 200 MB, og derefter koster det yderligere for hver 100 MB ekstra.

Men du har måske en dedikeret server stående hos Wannafind?
Avatar billede nextstop Nybegynder
26. juni 2006 - 15:04 #12
-> Hvor finder jeg disse sider... ?

<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="page.php">
<input type="hidden" name="load" value="adminupload.php">

Ændres til
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="upload.php">
Hvor upload.php kan være navnet på selve siden, altså sig selv.

Eller: Du kan bruge en $_SERVER['PHP_SELF'] således:
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>">

Selvfølgelig er alt dette uinteressant, hvis du ikke har de nødvendige tilladelser, ref. ovenstående.