Avatar billede kt000 Nybegynder
23. juni 2006 - 23:17 Der er 12 kommentarer

DVD brænding - HJÆLP

Hej.

Jeg har en BTC-brænder, som jeg har opdateret firmwaren på.
Problemet er, at det er næsten hver anden gang, der går noget galt med brændningen.
Senest var i dag hvor jeg med det nyeste Nero-program skulle lave en DVD-video (hvilket jeg har lavet før uden problemer)
på en Verbatim-DVD skive.
Alt gik som det skulle, og der var ingen problemer med brændningen. Men da jeg skulle afspille den på computeren og på DVD-afspilleren ude i stuen, så kunne ingen af delene registrere den!!!

Mens jeg brændte har jeg lukket ned for programmer der kører i baggrunden. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der går galt!

Det samme skete, da jeg skulle lave helt almindelige data-DVD'er, hvor jeg endte med at bruge 5 DVD'er istedet for 3 DVD'er!

Håber nogen kan hjælpe og give råd!  TAK
Avatar billede hldc Nybegynder
23. juni 2006 - 23:20 #1
Prøv nogle andre skiver...
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2006 - 23:25 #2
Prøv også at sætte brændehastigheden ned.
Avatar billede kt000 Nybegynder
23. juni 2006 - 23:32 #3
Mht. andre skriver, så har jeg prøvet forskellige.
Nogle gange virker de, andre gange ikke. Jeg har bare hørt at Verbatim skulle være de bedste, derfor jeg prøvede dem denne gang.

Mht. brænderhastigheden vil jeg prøve i morgen.
Har engang prøvet med langsommere, hvor det stadig gav fejl.
Min brænder kan ellers brænde med 16x på DVD+R, og den skrive jeg står der "16x Certified".
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. juni 2006 - 23:39 #4
Muligt, men af og til, har man større succes med en lavere hastighed. Der stilles større krav til hardwarens kvalitet/presision, og PC'en evne til store data strømme, at brænde med største hastighed.
Avatar billede kt000 Nybegynder
23. juni 2006 - 23:41 #5
Okay jeg vil lige prøve i morgen, og derefter fortælle hvordan det er gået :o)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
24. juni 2006 - 00:04 #6
Hvordan bræder du f.eks. dine dvd-film?
Avatar billede kt000 Nybegynder
24. juni 2006 - 00:29 #7
Det er videoer fra min ferier, som jeg brænder ned på DVD'er, så de kan ses på en almindelig DVD-afspiller.

Jeg bruger Nero Vision - med den laver jeg en "DVD-video", hvor den automatisk laver videoen om og til sidst brænder den ned på DVD, så den kan afspilles på almindelige afspillere.

Det mærkelige er, at jeg kun kan vælge mellem to hastigheder: Max og 4x.
De tager begge lige lang tid...

Grunden til jeg oprettede det indlæg var for at se, om det var min brænder eller hastigheden under brædningen eller noget helt tredje der gav problemer.

Håber sgu ikke det er brænderen, for så skal jeg skille computeren ad og snakke med forhandleren... Spørgsmålet er så om andre har samme problem?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 15:38 #8
Jeg kender ikke en disse til NERO, men du kunne da prøve at downloade og installere CDburnerXP http://www.cdburnerxp.se/download.php Efter start kig så under "Recorder information" og se om der står noget om dit drev du ikke vidste, et tilfælde jeg lige har hørt om er en bruger der havde en DVD brænder (hybrid) det viste sig at at dyret godt kunne brænde både + og - skiver men den kunne kun læse + skiver
Avatar billede kt000 Nybegynder
24. juni 2006 - 18:09 #9
Men jeg har før både brændt + og - DVD'er.
Avatar billede fuglen1 Novice
25. juni 2006 - 00:22 #10
kt000: Verbatim er de bedste hvis du vælger skiverne fra de rigtige producenter
Som er MCC eller Taiyouden
Verbatim laver intet selv der er andre der laver skiverne  og sætter navnet verbatim på hvilket det er med cd/dvd medier.

Du kan få dårlige verbatim skiver hvis de er fra CMC eller RITEK

Men en nem løsning er Køb en anden brænder feks en NEC til under 300kr.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 00:52 #11
Kører du med XP SP2, for der ligger en ny driver i denne.

Du kunne også fjerne DVD drevet i enhedshåndteringen, og genstarte maskinen, så vil den geninstallere DVD'en.
Avatar billede kt000 Nybegynder
25. juni 2006 - 12:37 #12
dragonknight: Nej jeg kører med SP1.

Jeg har taget DVD-brænderen ud og skal snakke med forhandleren - indtil videre må jeg vente og se, hvad der sker.