Avatar billede f_rollo Nybegynder
20. juni 2006 - 11:37 Der er 9 kommentarer

Hvilken router skal jeg købe?

Hej

Efter at have fået fast IP fra TDC, er det lige pludseligt blevet vanskeligt at lege med netværk :-)

Kort fortalt så kan der pt. kun connecte to computere til internettet og de skal opsættes med fast IP adr, frem for tidligere hvor hver computer selv hentede en IP adr når den koblede på netværket.

TDC meddeler at vi skal købe en router for at kunne få flere end to maskiner på nettet på samme tid. Fint nok, men de vejleder ikke i hvilken :-(
Derfor vil jeg gerne høre, om nogen her har et forslag?
Nu har vi en switch som der er koblet to computere til, samt en trådløs accesspoint som der kobles en par bærbare til.

Hvad vil en god router koste?
Vi snakkede om, at det måske ville være en ide, at få en router med indbygget firewall i. Er det bedre end firewalls på de individuelle PC'ere? Hvad vil det koste?

På forhånd tusinde tak for hjælpen
Avatar billede jps6kb Novice
20. juni 2006 - 11:40 #1
Den her vil være glimrende. Det er den jeg som regel siger til folk de skal købe, hvis jeg skal sætte netværk op hos dem.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37444

Den har alt hvad man kunne ønske, og så til en rigtig fornuftig pris. :)
20. juni 2006 - 11:53 #2
(Jeg vil sige/skrive det samme - især pga WLAN/Trådløs ...)
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. juni 2006 - 12:01 #3
Jeg vil anbefale at du kikker på Linksys AG241. For det første er linksys et datter selskab af Cisco, hvilket betyder kvalitet. AG241 har stateful inspection firewall, hvilket betyder rigtig god sikkerhed og så har du VPN mulighed.

Alt i alt en rigtig god, flexibel og sikker løsning
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. juni 2006 - 12:02 #4
Linksys WRT54GL er en god billig router. Bruger den selv.
Avatar billede f_rollo Nybegynder
20. juni 2006 - 12:20 #5
Lyder rigtig godt... kigger lidt på de forskellige.
TDC-fyren sagde at jeg skulle holde mig fra de helt billige og kigge på nogen i 1500,- kroners klassen, men hvis I bruger dem her allerede og er godt tilfredse så tager jeg det for gode varer :-)

Hvis en maskine skal have fast IP kan de så bruges til det?
Giver de mulighed for, at resten blot automatisk henter en IP når de logger på det trådløse?
Avatar billede jps6kb Novice
20. juni 2006 - 12:28 #6
De har alle DHCP, så du kan lave både statisk og dynamisk IP tildeling. Så, ja det giver de mulighed for.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. juni 2006 - 13:52 #7
Det bliver routeren der får den faste IP. Resten går af sig selv.
Avatar billede mwahl Praktikant
23. juni 2006 - 01:09 #8
Jeg vil umiddelbart ikke anbefale D-link.
De er som regel udemærkede men engang i mellem har de en tendens til at faile.
Har selv skiftet min D-link (614+) ud med en Netgear (WPN824), men ellers er en Linksys anbefalelsesværdig. Den har jeg selv købt til flere venner som jeg har sat wifi op for.

Mener også sagtens at du kan få en god router til under 1000,-

/Wahlen
Avatar billede michaels102 Nybegynder
25. juni 2006 - 09:31 #9
Denne Router er også kanon, kan erhverves for lige under 1000,-
D-Link DGL-4300 GamerLounge Wireless 108G Gaming Router

http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oVIp6h6ltbNlwaaRp7jwlFz2onGQTo48EB9flzKLhK0oTtejRaoE=

Ved ikke om du kan få indbygget firewall i trådløse routere. Men fortrækker selv Indbygget firewall i routeren hvis det er en delt internet forbindelse