Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 18:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

budgetskema i excel m. checkboxe!

Det er første gang jeg laver et indlæg på eksperten.dk, da jeg selv plejer at kunne løse de problemer jeg kommer i, men det kan jeg ikke denne gang.
Jeg arbejder på et budgetskema i excel, hvor jeg gerne vil bruge checkboxe i stedet for at klippe og klistre tallene ind, men om det er muligt ved jeg ikke. Jeg har smidt en demo side på nettet, for bedre at kunne illustrere problemet;

http://hjem.get2net.dk/triforce/budget demo.html
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 18:39 #1
Linket virke pga. mellemrum i filnavn. Brug dette istedet:
http://hjem.get2net.dk/triforce/budget%20demo.html
Avatar billede supertekst Ekspert
19. juni 2006 - 18:45 #2
Kunne du forestille dig, at blot et "klik" i en måned indsætter beløbet - så slipper du for checkbokse. Et klik i en måned, hvor der er beløb - sletter beløbet igen?
Avatar billede aeroone Nybegynder
19. juni 2006 - 18:52 #3
Ikke for noget, men du har da en lille regnefejl i dit regneark, når du går fra mdl. overførsler til 14 dages overførsler, kan du ikke bare dividere med 2, der er jo 26, 14 dages indebetalinger på et år, og ikke 24 :-)
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 19:02 #4
aeroone: Skidt med regnefejlen det rettes senere
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 19:04 #5
supertekst: dit forslag lyder fint, men det må uddybes nærmere hvis jeg selv skal lave det.
Avatar billede kabbak Professor
19. juni 2006 - 19:16 #6
Sæt denne kode i arkets modul, når du så højreklikker i området for månederne, vil den enten sætte værdien ind fra kolonne D eller slette den.

Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Not Intersect(Target, Range("E5:P52")) Is Nothing Then
Cancel = True
If Target = "" Then
Target = Cells(Target.Row, 4)
Else
Target = ""
End If
End Sub
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 20:01 #7
Det virker perfekt, og er alle point værd ...smid lige et svar, så må jeg se om jeg kan finde ud af at gi dig point.
Avatar billede kabbak Professor
19. juni 2006 - 20:03 #8
et svar ;-))
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 20:06 #9
Takker, lukker og slukker
Avatar billede triforce Nybegynder
19. juni 2006 - 20:06 #10
prøver igen
Avatar billede kabbak Professor
19. juni 2006 - 20:59 #11
tak for point