Avatar billede nmnm Nybegynder
19. juni 2006 - 10:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RAID-driver efter WINXP+SP2 installation

Jeg har for nyligt lavet en Windows XP installations-cd hvor SP2 i forvejen var installeret, fordi jeg var træt af at skulle bruge en halv dag på opdateringer efter ny installation. Da jeg ikke kan boote på mit cd-drev brugte jeg de seks boot-disketter (til SP2), og installerede uden problemer.
Da jeg er færdig med installationen, kan windows ikke finde mine sekundære harddiske. Under Enhedshåndtering er der det gule udråbstegn ved "Masselagringscontroller". Hvis jeg fjerner den, finder Windows ved næste opstart en "HPT370 UDMA/ATA100RAID", som den dog ikke kan installere. Jeg har forsøgt at finde andre drivere på nettet, men uden større held. Skal jeg have opdateret min BIOS, fundet nogle andre drivere, eller er løsningen noget helt tredje? Jeg har fundet et par tråde, hvor de beskriver et lignende problem med SP2-installation her: "http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=72355&pid=513323&st=0&#entry513323"
Avatar billede nmnm Nybegynder
19. juni 2006 - 10:26 #1
Problemet gennemgås også her: "http://www.short-media.com/forum/archive/index.php/t-18162.html", men jeg er interesseret i andre løsninger end en total gen-installation...
Avatar billede nmnm Nybegynder
19. juni 2006 - 10:51 #2
Fandt selv ud af det... tw1701's indlæg i linket ovenover...
Avatar billede nmnm Nybegynder
19. juni 2006 - 10:51 #3
point til mig...
Avatar billede gratis Nybegynder
19. juni 2006 - 15:56 #4
du ska lige markere dit eget svar for at få pointene :)