Avatar billede borsk Nybegynder
17. juni 2006 - 23:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Media Portal og WinTV PVR USB2 virker ikke

Hejsa

Jeg har en Windows XP MCE 2005 maskine
men vil gerne benytte Media Portal.

Den vil bare ikke finde min TV Tuner som er en Hauppauge PVR USB2 MCE

Jeg kan få tuneren til at virke i MCE/BeyondTV/Got All Media

Men altså ikke i Media Portal.

Den siger bare hele tiden No TV card detected.

Hvad gør jeg?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 00:20 #1
Du har vel installeret Hauppauge driverne?
Avatar billede borsk Nybegynder
18. juni 2006 - 21:29 #2
heh, ja som sagt så kan jeg få den til at virke i 3 andre medie centre :)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. juni 2006 - 21:38 #3
Ja så må problemet jo ligge i Media Portal. Et driver problem? Måske vil det hjælpe,
at af/og geninstallere Media Portal? Ellers check deres support side.
Avatar billede borsk Nybegynder
19. juni 2006 - 09:47 #4
Jeg har desværre prøvet at installere og ominstallere Media Portal på 2 forskellige computere, med flere forskellige drivere osv. Jeg har spurgt til det inde på deres eget forum, men ingen nyttige svar :(
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2006 - 12:11 #5
Ja så kan jeg desværre ikke hjælpe, det kræver åbenbart special viden. Forhåbenlig
bliver dir spørgsmål set af en som har det. Ja det er surt.
Avatar billede borsk Nybegynder
20. juni 2006 - 13:22 #6
http://forum.team-mediaportal.com/viewtopic.php?t=13706&highlight=pvr+usb

Jeg har fundet svaret.

Der er noget galg med capturecard.xml filen, det ID der står som USB enheden er forkeret + der er nogle ændringer i konfigurationen.

På det link jeg har posted, er der næsten nederest de ca 15 linier som skal erstattes i XML filen.

Bemærk dette kun gælder dette TV Kort Hauppauge PVR USB2 MCE
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 13:30 #7
Godt nok. :)