Avatar billede thomas86 Nybegynder
17. juni 2006 - 20:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer blackout

Efter lynedslag gik computeren i sort. Vi har skiftet følgende hardware. Computeren kan startes, dog stopper den under opstart, og der fremkommer intet billede på skærmen.
flg. hardware er allerede udskiftet: (alle komponenter er fabriksnye)
Strømforsyning, bundkort, grafikkort.
Hvad kan så være galt?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2006 - 20:33 #1
RAM
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juni 2006 - 20:36 #2
Enig
Avatar billede thomas86 Nybegynder
17. juni 2006 - 20:40 #3
ok... prøver vi lige...
Avatar billede thomas86 Nybegynder
19. juni 2006 - 11:47 #5
Det var ikke Rammene...

Har taget processoren fra en gammel cp og sat i, kan dog ikke med sikkerhed sige at denne virker, men dette ændrede ikke noget...

Så siger manualen til bundkortet at grafikkortet højst må være 3,3V, men hvordan tjekker jeg at mit grafikkort er deromkring?

Mit bud er at jeg har fået et defekt bundkort fra fabrikken af... Har i nogen bud?
Avatar billede thomas86 Nybegynder
29. juni 2006 - 19:47 #6
nu gætter jeg på at det er bundkortet, det nye af dem, der ligeledes er defekt da alle de andre komponenter, undtagen 1400 T-bird processoren, duer. Har prøvet at sætte den gamle 800 MHz Duron i, men dette virkede ikke, så m.m. at bundkortet ikke gider acceptere duron processoren, må det altså være det nye bndkort der ikke duer.

Dvs. Jeg har fået konstateret at RAM og grafikkort duer. Harddiskene har lidt overlast, men data på disse kan stadig redes. Det bringer mig tilbage til at jeg skal have returneret bundkortet, men fakturaen er blevet sendt som e-mail og ligger på den gamle harddisk. Der er anvendt Outlook, men hvordan kan jeg finde disse gamle mails når det gamle styresystem ikke duer? Ved i hvilken mappe jeg skal kigge i?
Avatar billede thomas86 Nybegynder
30. juni 2006 - 11:32 #7
bump
Avatar billede thomas86 Nybegynder
11. oktober 2007 - 11:53 #8
no answer...