Avatar billede happyface Nybegynder
17. juni 2006 - 19:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Et nemt appliktionsprogram/creator

Hejsa.

Jeg er på jagt efter et simpelt og nemt stykke software, som kan lave simple windows-baserede applikationer (små programpakker). Kender I til noget i den stil...!?

Jeg har nemlig en masse små-filer, som jeg ønsker at få samlet under en hat...

GUI er en betingelse....
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. juni 2006 - 00:33 #1
Hvad er det præcis du søger? Et programmeringssprog, en self-extractor etc.?
Avatar billede falster Ekspert
19. juni 2006 - 13:49 #2
AutoIt kan lave exe'r med gui. Det er ret enkelt (og sjovt):

http://www.autoitscript.com/autoit3/
Avatar billede happyface Nybegynder
19. juni 2006 - 20:05 #3
Jeg søger et noob/drag´n´drop program, som - lidt i stil med autoit - kan lave simple "applikationer"...

F.eks.: Jeg har x-antal bat-filer, som har hver sin funktion. Disse batfiler, ønsker jeg at samle i et GUI, som det bliver lidt mere overskueligt at se på og benytte...

Jeg fatter nada af det der autoit - det er en anelse for teknisk, men jeg kan fint se ideen med det.
Avatar billede falster Ekspert
20. juni 2006 - 09:48 #4
Et andet forslag kunne være Inno Setup. En gratis "setup maker". Den kan også bruges til "blot" at fremstille et antal genveje i menuen start, på skrivebordet eller i quick launch bar - med ikoner og det hele. Med bat-filer behøver det vist ikke engang være genveje. Hele filen kan lægges de omtalte steder.

Så får du en meget nem måde at distribuere dine batfiler på. Og de vil være let tilgængelige for brugerne, som under installationen kan vælge, hvor de vil ha' dem.

http://www.jrsoftware.org/isdl.php

Det er selvfølgelig til diskussion, hvor let det er at sætte sig ind i programmet. men der er en wizard.
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. juni 2006 - 09:52 #5
Måske er det en "program launcher" du søger?

Prøv f.eks. dette (som kan åbne op til 9 programmer/filer/URLs pr. exe): http://www.hollmen.dk/mlaunch.htm

Ellers prøv at kigge her: http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=launcher&la=xx
Avatar billede falster Ekspert
20. juni 2006 - 10:03 #6
Den er egentlig meget sjov - old-f. En lidt mere avanceret af slagsen er SlickRun:

http://www.bayden.com/SlickRun/1033/SlickRunHelp.htm
Avatar billede happyface Nybegynder
20. juni 2006 - 16:28 #7
Nårh for pokker da - hedder det en launcher!! :-) Det kan jeg vist godt bruge noget af....såh smid begge et svar og jeg deler lidt point ud!

1000 tak for hjælpen...
Avatar billede old-faithful Praktikant
20. juni 2006 - 17:41 #8
Hehe, udmærket... her er mit..