Avatar billede flimmerdreng Nybegynder
16. juni 2006 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker selv

Jeg har fået et stort problem med min computer, efter jeg har skiftet bundkort og RAM. Efter en tid som er ukendt og forskellig slukker computeren uden at lukke XP ned. Jeg har aldrig været ude for det før. Har speedfan til at overvåge min CPU, hvor temp er 56 grader. Der er online grafikkort på mit motherboard (asrock k7s41gx), som også er en detalje ændret efter skiftet. Please hjælp. Den er helt gal...
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
16. juni 2006 - 23:35 #1
Det kunne godt lyde som ram fejl. Prøv kun at at starte op kun med en ram-klods og se om fejlen sker. Og prøv også med de andre klodser.

Hvad er et online grafikkort? Mener du onboard?
Avatar billede flimmerdreng Nybegynder
17. juni 2006 - 11:20 #2
ja det er et onboard grafikkort. Havde lidt travlt da jeg ikke ved hvornår den slukker. Ja jeg kan da prøve. Det er et forsøg værd. Alle forslag er velkomne
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
17. juni 2006 - 11:53 #3
Jeg har faktisk også oplevet det med PSU'en (strømforsyning). Så prøv evtuelt også med en anden PSU.
Avatar billede flimmerdreng Nybegynder
17. juni 2006 - 19:58 #4
OK jeg har faktisk skiftet strømforsyningen for nylig, men fik den testet i en forretning. Jeg har ikke haft et problem siden jeg skrev denne besked i går. Eneste ting jeg har gjort er at afinstallere et program, som vedrører min HP printer. Ikke andet. Det var ikke XP-kompatibelt. Kan det have noget at sige. Jo og så har jeg åbnet computeren. Er der et program man kan teste RAM med
Avatar billede staunfeldt Nybegynder
18. juni 2006 - 15:55 #5
XP's veje er uransalige og det HP's også. HP laver nogle udemærkede printere, men jeg oplever tit deres software skaber ged i det hele.
Du kan ikke regne helt med klacificeringen som XP kompatibelt eller ej. Man skal betale i dyre domme for at få sit software XP klacificeret, og det er der selvf. nogle software producenter som så undlader. Det eneste jeg siger at det er ikke en garant for at det er der problemmet ligger.
Hvis problemet kommer igen så prøv at skifte psu alligevel :)