Avatar billede lenk Nybegynder
16. juni 2006 - 13:02 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Oprydning på XP maskine

Jeg har afsat for lidt placs til min system partition, og før jeg vil ud i en repartition vil jeg forsøge at ryde ordentligt op og på den måde skaffe lidt plads. C partitionen er på 10 Gb og jeg er eneste bruger.

Jeg har gjort alt det åbentbare, diskoprydninf, komprimering af mailfiler og sletning/flytning af ikke nødvendige ting. Jeg skylder nok at sige at alle programmer og dokumenter ligger på andre drev.

Jeg har i C:/windows/ set følgende ting som jeg forestiller mig at slette:

Bibliotekerne
$hf_mig$ og ca en masse af typen $NtUninstallKB810217$
RegisteredPackages og ServicePackFiles

Derudover forestiller jeg mig at slette en masse .log filer, der er tekstfiler der indeholder oplysninger fra windows update

Jeg har i C:/windows/Temp/ set følgende ting som jeg forestiller mig at slette:

alle .tmp filer og .log filer samt filerne ib2 til ib574 uden extention.

Disse filer og biblioteker vil samlet set give mig 1 Gb fri plads.

Mine spørgsmål er:

Kan ovennævnte filer slettes uden at det vil give problemer?
Er der andre biblioteker og filer der typisk fylder og som kan slettes uden problemer?
Er der andre ting jeg kan gøre som jer ikke har beskrevet her

Lenk...
Avatar billede nva Praktikant
16. juni 2006 - 13:07 #1
Du kan slå systemgendannelse fra hvorved du får frigivet plads - men du bør nok slå det til igen for mindst at have 1 genoprettelsespunkt. Du kan selv angive hvor meget plads du tillader systemgendannelse at benytte.
Avatar billede nva Praktikant
16. juni 2006 - 13:08 #2
Du kan også give din pc en tur med denne http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
16. juni 2006 - 13:10 #3
RegCleaner -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm ( Har også et oprydningspunkt )

----

Kontrolpanel - Mappeindstil..., Vis
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)
C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\
Tøm din "Papirkurv"

----

Deaktiver systemgendannelse -> http://www.fbeej.dk/Systemgendannelse.htm - genstart - aktiver systemgendannelse igen og sæt den til mindre område...

----

Det må da gi' noget ?
Avatar billede hcma Novice
16. juni 2006 - 13:19 #4
"en masse af typen $NtUninstallKB810217$"
disse ligger der for at kunne afinstallere alle de patches som microsoft har udgivet.
der skulle absolut ikke være noget i vej for at slette dem, da jeg ikke kan forestille mig at du har i sinde at slette sikkerhedsupdates og andre ting som lukker huller.
Avatar billede gratis Nybegynder
16. juni 2006 - 17:54 #5
det er ikke en go idé at slette mappen "$hf_mig$" da den blir brugt til at installerere fremtidige opdateringer med, samt holder øje med hvad der er installeret, så der ikke blir installeret "gamle" opdateringer oven på nye.
http://www.google.com/search?hl=en&q=can+i+delete+%24hf_mig%24&btnG=Google+Search
Avatar billede hcma Novice
16. juni 2006 - 19:28 #6
gratis >> ;o)  burde jeg nok også have tilføjet, men godt at du er vågen
Avatar billede gratis Nybegynder
17. juni 2006 - 01:25 #7
hcma>>> ;^) godt vi ka hjælpe hinanden
Avatar billede nva Praktikant
21. juni 2006 - 08:25 #8
Lægger et svar, som du bare afviser hvis du ikke kunne bruge mit input.
21. juni 2006 - 09:18 #9
Ping...

(Det var et  [svar]...)

Deles med andre... på et tidspunkt...
Avatar billede lenk Nybegynder
22. juni 2006 - 13:57 #10
Jeg takker for svarene jeg var ved at have opgivet af få svar på spørgsmålet