Avatar billede borsk Nybegynder
15. juni 2006 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Windows XP MCE - Dekoderfejl

Hejsa

Jeg har et problem !

Hardware:
Dell D600 m ATI Radeon mobility 9000 grafikkort
Hauppauge PVR USB2 MCE
Windows XP MCE 2005 med DK sprogpakke

Når jeg starter MCE kan jeg se alm. video filer som avi og lignende, men jeg kan ikke se DVD'er eller TV (live eller optaget, da jeg ikke kan optage :)

Jeg var hele guiden i gennem inden i MCE som selv fandt kanaler osv, (kunne ikke se noget men den fandt selv og download program guide påstod den.

Jeg kan godt se DVD i Windows Media Player 10, og Hauppauge eget TV program kan også starte og se kortet.

Hvad skal jeg gøre, det må squ da kunne lade sig gøre.

Borsk
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. juni 2006 - 10:58 #1
Den her utility kan vise hvilke DVD dekodere du har installeret, og om de er kompatible med MCE. Desuden kan du vælge hvilken MCE skal bruge.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=DE1491AC-0AB6-4990-943D-627E6ADE9FCB&displaylang=en
Avatar billede borsk Nybegynder
16. juni 2006 - 11:02 #2
Jeg har faktisk prøvet med det værktøj og den siger jeg har Cyperlink PowerDVD decoder installeret og den er kompatibel, Jeg har så efterfølgende også installeret en decoder fra Hauppauge men den er ikke kompatibel. PowerDVD'en er den primær. men stadigvæk ingen held.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. juni 2006 - 11:37 #3
Tja så ved jeg ikke hvad der sker. Har du installeret alle opdateringer til MCE fra windowsupdate?
Prøv at fjerne PowerDVD og installer den igen.
Avatar billede borsk Nybegynder
16. juni 2006 - 11:48 #4
Jeg har kun den PowerDVD som følger med fra Dell, kender du til om der er forskel på dem?

Hvilken version er evt. bedst.

Jeg vil prøve at fjerne og installere den igen.

Alle Microsoft opdateringer er instaleret.
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
16. juni 2006 - 13:31 #5
Også de valgfrie opdateringer? Der fandt jeg for nyligt et par opdateringer der løste et par småproblemer med mit mediacenter.

Jeg tror ikke der er forskel på den fra Dell. Bruger selv WinDVD.
Avatar billede borsk Nybegynder
16. juni 2006 - 18:56 #6
Hejsa

JEg har lige fået det til at virke ved at afinstallere den version af powerdvd jeg havde og installere den nyeste trial version fra nettet. Det virker.

Jeg prøvede dog også bare at fjerne / installere v. 5.1 det virker ikke.

Så det er altså her problemet ligger, kender nogen en gratis DVD Decoder som virker til MCE ?
Avatar billede borsk Nybegynder
18. juni 2006 - 00:01 #7
Problemet viste sig jo at være dekoderen som du nævnte så du får point her. Men kan desværre ikke få den til at virke i MCE, har lige oprettet nyt spørgsmål med hensyn til Media Portal få den finder nemlig ikke min TV Tuner
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
18. juni 2006 - 10:50 #8
Tak for point.
Jeg er ret sikker på at den tuner skal virke i MCE!