Avatar billede zoq Nybegynder
15. juni 2006 - 14:21 Der er 2 kommentarer

Mini-ITX server- hvilket kabinet?

Hej,

Jeg skal have lavet en lille "server", som skal køre FreeBSD og være helt lydløs (noget ligende www.unixserver.dk). Bundkortet bliver et VIA mini ITX kort med passiv køling.

Jeg har kigget lidt rundt efter et passende kabinet, men kan ikke finde et passende et. Jeg har 2 spørgsmål.

1. Er der nogen som kan anbefale et godt miniITX kabinet?
2. Kan en 60W PSU trække 2 HDD / CD-Rom-drev / bundkort osv.?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juni 2006 - 17:49 #1
60W vil nok være i underkanten.

These PSUs are only 60W - we recommend a low power 3.5in hard drive (or 2.5in hard drive) and a slimline optical drive - full size CD drives will not work with this board! The power plug is UK-style, but is easily removed and replaced with a suitable localised plug - the power "brick" is universal and will work anywhere.
http://www.mini-itx.com/store/?c=10#psu

These 80W PSU kits are suitable for use with any EPIA Mini-ITX motherboard, 3.5in hard drive (or 2.5in hard drive) and a slimline optical drive - full size CD drives draw a lot of power and will damage this board!

150W:
You may use a full size optical and standard 3.5in hard drive with this kit.
Avatar billede zoq Nybegynder
31. juli 2006 - 22:16 #2
Tak for svaret james_t_dk

Er der nogen som har erfaring med et godt mini ITX kabinet ?