Avatar billede kamiga Nybegynder
15. juni 2006 - 11:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2x læsehastighed??

Jeg fik dette link fra et nyhedsbrev kaldet "Tips & Tricks" og tænkte om det godtnok kunne være rigtigt: http://www.16min.com/dk/index.html

Det lyder jo utroligt, er der nogle af jer eksperter der ved om det "virker" ?
Bare for at være sikker inden man begynder at bruge en masse penge på CD'en ^^

// Kamiga
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juni 2006 - 12:04 #1
Jeg kan godt læse hurtigt, men en del af forståelsen går også tabt. Spar dine penge og øg din læse hastighed, ved at læse flere bøger. Det er den bedste løsning.
Avatar billede AnyFellow Mester
15. juni 2006 - 12:09 #2
Umiddelbart er alt der virker for godt til at være sandt usandt.

Citat fra hjemmesiden:
Større forståelse af de tekster, du læser. Du behøver ikke at genlæse og terpe flere gange.

Øhhh, hvordan skulle det at man kan læse hurtigere, give en større forståelse?
Hvis man ikke forstår det man læser, bliver det nok ikke lettere at forstå ved at læse det med dobbelt hastighed.

Citat fra hjemmesiden:
Måske en spændende bivirkning?

Det virker dybt useriøst.

Citat fra hjemmesiden:
Nej. Dette audio-kursus virker, hvad enten du læser danske, engelske, franske, tyske ... bøger. Øvelsen er universel.

Igen, hvordan skulle det at du kan læse hurtigere, gøre det lettere at forstå andre sprog?

Umiddelbart kan jeg ikke se hvad der skulle kunne få dig til at læse bøger hurtigere, end at "øvelse gør mester". Jo mere læse-vant du er, jo hurtigere læser du.

Jeg ville ikke overveje at bruge så meget som 2 kr. på sådan noget.
Avatar billede kamiga Nybegynder
15. juni 2006 - 12:14 #3
Hehe - samme tanker som mig, Kfisker - smider du svar?
Avatar billede AnyFellow Mester
15. juni 2006 - 12:16 #4
kamiga...> james_t_dk nåede frem til samme konklusion. Synes du burde give ham halvdelen af pointene.
Avatar billede kamiga Nybegynder
15. juni 2006 - 12:21 #5
Gerne - Smid svar også James_t_dk ^^
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juni 2006 - 12:51 #6
j;-)
Avatar billede Chewie Novice
15. juni 2006 - 13:52 #7
om det virker ved jeg ikke - men prøv selv på https://www.infmind.com/
Avatar billede boheme Nybegynder
15. juni 2006 - 20:14 #8
For nogle år siden fulgte jeg et "hurtiglæsnings kursus" det var vist nok på 7x1 time, og jeg fik vitterligt fordoblet min læsehastighed på de 7 timer, noget jeg har haft utrolig meget glæde af siden. Jeg vil nok personligt heller ikke købe den der CD som du linker til, men prøv istedet at google dig lidt rundt efter vejledninger til hvordan man øger sin læsehastighed.