Avatar billede muullie Nybegynder
14. juni 2006 - 21:33 Der er 3 kommentarer

Trådløs netværk går ofte ud.

Jeg har linksys trådløs. Men desværre oplever jeg at den går ud eller skifter andet ip adresse. Er der nogen der har ide om hvorfor den opføre sig sådan??
Hilsen muullie
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2006 - 21:45 #1
hmmmmDen kan gøre sodan hvis den udsættes for kraftig støjpåvirkning på den forkerte frekvens. Prøv at holde øje med hvornår den gør det og se om du kan identificerer om det har sammenhæng med noget andet elektrisk der kan støje.

Kik også på linksysses hjemmeside om der skulle være firmware opdateringer til boksen
Avatar billede muullie Nybegynder
14. juni 2006 - 21:53 #2
Der er 3 forskellige ip-adresse der især dukker op. Det kan ikke være rigtigt at man hele tiden skal ryge ud og prøver at komme på nettet igen hver 5 min. Så mister man lysten til at tænde igen..
Har kigget på linksysses hjemmeside. Ingen hjælp der. Er der andre muligheder??
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. juni 2006 - 23:30 #3
Prøv at skifte kanal for det trådløse nett. Det gør du i routeren under wireless setup.

Hvis du anvender en kanal, som 1 eller flere af dine naboer også anvender, så kan du opleve at din computer så at sige hopper mellem de forskellige routeren den kan se.

Hvis du går ind og søger efter trådløse netværk, så skulle den komme frem med de netværk den kan se, og hvilken kanal der anvendes til hvert netværk. Hvis du giver dit netværk et specielt navn, SSID, så vil du lettere kunne genkende dit netværk i denne liste af netværk.

Hvis du går ind i start > kør >  skriv cmd og tryk enter >  skriv ipconfig og tryk enter, så vil den svare med din computers IP adresse, og IP adressen på standart gateway, som er din router.
Når den giver dig en anden IP, er du så koblet til den samme gateway ?

Har du ud over det trådløse netkort også er kablet netkort aktiveret og koblet kablet til routeren, for så kan det være at din computer skifter til kablet forbindelse, og tilbage igen, når den trådløse forbindelse er i orden igen.