Avatar billede tsl77 Nybegynder
12. juni 2006 - 11:51 Der er 2 kommentarer

Outlook 2003 licenser med Exchange 2003?

Hej,

Jeg ved at der til en SBS 2003 følger Outlook 2003 licenser med til Exchange serveren. Spørgsmålet er om dette også er gældende hvis man eksempelvis har et setup med en Standard server 2003 og standard exchange 2003?

Tak for hjælpen.

Thomas
Avatar billede tlaursen Nybegynder
12. juni 2006 - 21:15 #1
For at lave en (lovlig) forbindelse fra en Outlook til en Exchange server, skal du have en Client Access Licens (CAL). Dette gælder også hvis det er en bruger der vil lave en Outlook Web Access til din Exchange server.
Avatar billede coolmike Nybegynder
04. juli 2006 - 12:34 #2
Til SBS køber du client licenser der så gælder til de brugere du kobler op til netværket. Dette gælder også hvis du har flere servere.
Hvis du køre med Exchange og 2003 servere skal du både have CAL´s til til alle de servere du måtte koble op til og du skal også have CAL´s til selve Exchange serveren.