Avatar billede morild Nybegynder
11. juni 2006 - 01:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kompatibilitet mellem trådløs printserver & Printer?

Hej Eksperter!

Jeg har købt mig en trådløs Linksys WPS54G og en HP Color LaserJet 3000 i håb om at jeg kunne få det til at fungere optimalt.

Printserveren fungerer fint med min WRT54GS router og kan også skrive til min gamle HP Deskjet 895C, men min nye HP Color Laser 3000 printer vil den ikke skrive til! ØV!

Linksys siger at disse "åbenbart" er inkompatible, men er der evt. et kløgtigt hoved der måske har en god ide til at løse problemet?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2006 - 16:11 #1
Det lader jo til at opsætningen af printerserveren er korrekt, når den kan fange din 895´er.

Men det er ikke spor ualmindeligt at en printserver ikke er kompatibel med en bestemt printermodel.

Dog er jeg let overrasket over at problemet er gældende på en LaserJet 3000´er, der jo netop holder sig til standard printersprogene (PCL og PostScript).

Så umiddelbart vil jeg vurdere, det er en dårlig printerserver lige i dette tilfælde.

En generel tommelfingerregel er ALTID at bruge en printserver af samme mærke som printeren - altså HP printserver til HP printer, Lexmark printserver til Lexmark printer o.s.v. Så bør du være nogenlunde sikker på det virker.

Men der ud over tror jeg ikke på du får det til at virke, uden at købe en ny printserver....
Avatar billede 1003 Nybegynder
24. september 2007 - 19:02 #2
Dette er væsentlig uden for emnet, men kan jeg få dig til at kigge på din strømforsyning til WPS´en, da min er brændt af, og strømforsyninen er blevet smidt ud før jeg fik set på spænding og watt. håber du vil hjælpe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. september 2007 - 19:46 #3
Hvis det kan være til hjælp, har jeg en WRT54GL her, som har en 12V adapter på 1A (1000mA). Plus på inderpol.

Jeg gætter på det er nøjagtig samme PSU du skal bruge til din...
Avatar billede 1003 Nybegynder
24. september 2007 - 20:19 #4
Hejsa Og tusind tak for hjælpen,  jeg fandt svaret i mellemtiden, ved at læse den tekniske folder på linksys´hjemmeside.
den er dog kun på 5 v men 2 A så det er en kraftig lille en...
Avatar billede morild Nybegynder
18. august 2010 - 18:11 #5
lukker spg.