Avatar billede ulrik_82 Nybegynder
07. juni 2006 - 23:28 Der er 10 kommentarer

Problemer med at "Jet-databasemotoren har standset processen"

Mit spørgsmål er i forbindelse med jeg har formateret min computer og gemt en kopi af min database på en ekstern harddisk. Da jeg reetablerer data igen kan jeg pludselig ikke åbne forespørgslerne! når jeg forsøger får jeg en fejlmeddelelse
"Jet-databasemotoren har standset processen, fordi du og en anden bruger forsøger at ændre data samtidigt" (Fejl 3197)

Hvad gør jeg?

Håber der er nogen der kan hjælpe

MVH Ulrik
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 00:08 #1
Har du prøvet at reparere/komprimere!~)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 00:10 #2
Du ved holde shift nede mens du åbner db'en, så gå i funktioner/databasefunktioner/komprimer og reparer database
Avatar billede ulrik_82 Nybegynder
08. juni 2006 - 07:52 #3
Ja - men så går det da først helt galt! så siger den "AOIndex er ikke et indeks i´denne tabel"

Skal måske siges at grunden til jeg lavede formatering var at min gamle hd gik i stykker pludselig mens jeg arbejdede med databasen. Blev ikke lukket ordentligt hvor jeg var logget på anden bruger - kan det være det der er problemet? og kan man nogen sinde få vist formularen igen - jeg kan godt se tabellerne?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 11:30 #4
Du tror det er løgn, jeg har lige stødt på NØJAGTIG det samme problem......

Fatter det ikke, jeg vil lige prøve at importere det hele i en ny database!~)
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 11:39 #5
Virker ikke!~(
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 13:36 #6
Prøv at paste flg. ind i en notepad og gem den som en vbs fil:

Const strDB = "C:\MINDATABASE.MDB"

Dim dbConnection

Set dbConnection = CreateObject("ADODB.Connection")

dbConnection.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & strDB & ";Uid=Admin;Pwd=;"

dbConnection.Execute "Drop Table MSysAccessObjects"

dbConnection.Close

Set dbConnection = nothing

MsgBox "Nu kan du måske åbne databasen!~)"
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 16:08 #7
Hvis dette ikke virker, håber jeg for dig, at du har programmet liggende på den eksterne harddisk endnu.. Hvis du har, så tag et backup og herefter importer data fra denne fil til en ny db og så komprimer/reparer denne. Held og lykke!~)
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2006 - 09:03 #8
JetComp og alle de andre "normale" tricks virker ikke på det med AOIndex, det er en rigtig slemmert...

Jeg har gennemtrawlet nettet og med møje og besvær fundet de 2 foregående løsninger, den 3. løsning er at sende programmet ind til en virksomhed, som har specialiseret sig i korrupte databaser. Jeg har set nogle, som påstår at de kan løse dette aktuelle problem (jeg glemte desværre hyperlinks, sorry!~)
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2006 - 14:35 #9
Status!~)
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2006 - 13:04 #10
Hvordan gik det?~)