Avatar billede aamodtod Nybegynder
06. juni 2006 - 19:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mange videoer på en side

Jeg lager en del videoer og ønsker å ha disse på en side.
Jeg ønsker å lage noe slik som digitaljuice.com har (http://www.digitaljuice.com/djtv/default.asp)

Har søkt på google etter et gratisscript, men har ikke funnet noen.
Er det noe her inne som vet om det finnes et gratis script som kan gjøre sammen jobben som det digtaljuice.com gjør. Ser at digitaljuice.com har laget sitt i javascript.

På forhånd takk for svar

aamodtod
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. juni 2006 - 20:44 #1
Det er kun et spørgsmål om at sætte playerobjekter nok ind på siden.

Google > Insert player object / embed player object.

Hint: Brug JavaScript til at skrive objekterne ud med, så slipper du for den irriterende prompt om 'Klik for at aktiverer dette object' ...
Avatar billede aamodtod Nybegynder
06. juni 2006 - 20:49 #2
Men, hvordan få mange videoer på en side... Og som viser et bilde helt til man klikker på de, da først begynner filmen å loade.

Ønsker i utgangspunket noe i stil med dette: http://www.digitaljuice.com/djtv/default.asp

Men, jeg skjønner hva du mener. Og jeg er helt newbie på javascript :-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
06. juni 2006 - 20:56 #3
OK

Brug Google til at finde kode til indsætning af player objekter i en hjemmeside.

Indsæt de objekter du har brug for og giv dem hver sit navn (ID) for en sikkerheds skyld.

Sæt autostart til True.

Brug Google til at finde JavaScript der sætter den enkelte player på pause, så snart den begynder at spille. (Søg på OpenState og PlayState)

Hvis du vil have grafik ovenpå selv videoen, så sæt parameteret WindowLessVideo til True, så kan du lægge et layer ovenpå der kan ses.
Avatar billede aamodtod Nybegynder
06. juni 2006 - 21:56 #4
Takk for svar - skal nok finne ut at dette ved å bruke dine tips her :-)
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
07. juni 2006 - 07:41 #5
Ja, det skal nok gå, men hvis du ikke kender så meget til kodning af HTML og JavaScript, så kan det godt blive en lidt større opgave. På den anden side, et eller andet sted skal man jo starte og når det så er lykkedes for dig, så bliver du så meget mere glad ... :-)