Avatar billede oso Nybegynder
03. juni 2006 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation fra speciel cd

Hejsa
Jeg mangler en cd der kan lægge styresystem win-xxxx? ind på flere forskellige pcére fordi de er blevet MEGET BRUGT på kort tid f.eks. Og skal "genoprettes". Samtidig skal cdén se hvilket ud af måske 10 mest brugte bundkort der er i pcén, (er der andet), så kan man på 10-15 minutter genoprette "alt"? Hvad mere skal der til?
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 18:36 #1
Som jeg forstår dig er det enten en sever du skal bruge,

Eller ghoste HDD på PC'erne. se http://www.symantec.com/region/dk/product/ng_index.html

Hvis du vil vide hvad der er af hardware / software på PC'erne, kan du downloade enten belarc advisor og/eller et program der hedder siw.

http://www.belarc.com/free_download.html
http://www.shareup.com/SIW-download-23742.html

mvh

jan c
Avatar billede oso Nybegynder
03. juni 2006 - 19:52 #2
Hej Jacla
Har ikke prøvet dine links endnu men tror da de kan være nyttige.
Jeg er i en organisation med i øjeblikket 75 pcér og der kommer flere endnu.
Så en cd der "bare" kunne installere systemet og samtidig se bundkortet, ville være en stor fordel for mig da jeg er alene om dette. Prøver så meget som muligt at køre en ensrettet linie, men, men. Du ved, udvikling hele tiden.
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 20:10 #3
Det normale er at man ghoster (en slags kopi) HDD så ligger der præcis det samme på alle PC'er Du kan sel vælge hvilke programmer der skal lægges ind med styresystemet.

Bufferzone har skrevet en artikel om at lave rednings Cd

HackerVåben, Værktøj eller Redningskrans. Lav en Live XP CD med forskellige værktøjer hedder artiklen vist.
Avatar billede oso Nybegynder
03. juni 2006 - 20:34 #4
Ok prøv at se http://www.eksperten.dk/spm/713416 Ok tjekker men logger nok af for i aften
Avatar billede jacla Nybegynder
03. juni 2006 - 23:32 #5
oso => pletskud
Avatar billede oso Nybegynder
06. juni 2006 - 20:22 #6
Der er og kommer nok ikke EN løsning på mit problem, da det vil kræve jeg skal ens pcér og OS på alle, jeg vil gerne af med point hvordan gør jeg det bedst?
Avatar billede oso Nybegynder
16. juni 2006 - 15:03 #7
Øv