Avatar billede p_p_and Nybegynder
02. juni 2006 - 19:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

processor socket

hvordan finder jeg ud af hvad det er for en processor socket jeg har. skal have en cpu blæser i ?????
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. juni 2006 - 19:48 #1
download everest, - et program der fortæller dig hvad der er i din pC!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. juni 2006 - 19:49 #2
http://www.soft-ware.net/system/steuerung/benchmark/p04240.asp
I programmet kan du se hvilket bundkort du har, og dér vil der også stå hvilken socket du bruger!
Avatar billede dragonball Nybegynder
02. juni 2006 - 19:56 #3
svar, hvis det nu var :P
Avatar billede dragonball Nybegynder
02. juni 2006 - 19:57 #4
hehe, driller bare :P
Avatar billede p_p_and Nybegynder
02. juni 2006 - 20:01 #5
tak erg sli  det var lige det jeg skulle bruge.points til dig
Avatar billede p_p_and Nybegynder
02. juni 2006 - 20:04 #6
kan du ikke lige skrive igen så jeg kan give points egr_sli
Avatar billede p_p_and Nybegynder
02. juni 2006 - 20:08 #7
tak
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. juni 2006 - 21:30 #8
svar
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. juni 2006 - 21:31 #9
og selvtak :D
Avatar billede p_p_and Nybegynder
03. juni 2006 - 10:30 #10
kan det passe det er den nederste linje???

Processor Egenskaber:
  Producent  Intel
  Version  Intel(R) Pentium(R) 4 CPU
  Ekstern Hastighed  200 MHz
  Nuværende Hastighed  3400 MHz
  Type  Central Processor
  Status  Tilkoblet
  Opgradering  ZIF
  Sokkel Udformning  Socket 478
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 12:46 #11
du mener at du har en socket 478 ??
Jaeh, det kan sagtens passe, det er en klassisk Pentium 4 socket.
Avatar billede p_p_and Nybegynder
03. juni 2006 - 13:43 #12
hvad står socket for og hvad betyder det
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 19:14 #13
socket er det "beslag" der sidder på motherboardet, hvor cpu'en sidder i.
måske er det nemmere at forstå med billeder:
http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/motherboard/socket939/asus_a8n32_sli_deluxe/asus_a8n32_sli_deluxe_socket_large.jpg

Som du kan se er der en hvid firkant på motherboardet, og det er den der hedder socket.
I socket'en skal der sidde en CPU, hvilket er en lille chip på ca. 5x5 cm.
Cpu'en er selve hjernen i computeren, den laver en masse beregninger.

På dette billede sidder CPU'en i socket'en:
http://www.hardinfo.dk/art/site/pic/cpu/amd/hammer/amd_athlon_64_fx57/logo.jpg

CPU'en er den sølv chip, og som nævnt er socket'en det "hvide beslag"

Der findes mange forskellige socket's både gamle og nye, og det er rimelig væsenligt at man ved hvilken socket man har, da hver socket har forskellige huller, og forskellige placeringer af andre ting.
Da cpu blæserne er passer til forskellige sockets, er det vigtigt at man vælger den rigtige, ellers passer den selvfølgelig ikke!
Avatar billede p_p_and Nybegynder
03. juni 2006 - 21:55 #14
tak egr_sli du er kanon. tak for hjælpen
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 22:24 #15
no problem, håber bare at det hjalp på forståelsen :P
er kun glad for at kunne hjælpe!