Avatar billede darkmoon Nybegynder
16. november 1999 - 12:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lineskift i texarea

hvordan får man linieskift fra en textarea (form) med over i en MySql database, og tilbage in php igen.

Det virker fint hvis man sætter <pre>text</pre>, men hvordan gør man det på den rigtige måde ?!
Avatar billede darkmoon Nybegynder
16. november 1999 - 12:36 #1
Nå ja ..lige en ting mere, hvis man bruger <pre> så ryger mulighederne for at ændre font type osv. jo også, så det ville være ret rart med en fix løsning... :)

/thomas
Avatar billede tn8or Nybegynder
16. november 1999 - 12:40 #2
Hvis jeg har forstået spørgsmålet ret vil du vise indholdet af database-feltet i et HTML-dokument?
I så fald skal du bruge nl2br()-funktionen ( <?php echo nl2br($dintekstfradatabasen); ?> )
Avatar billede darkmoon Nybegynder
16. november 1999 - 13:29 #3
fedest :) takker :)