Avatar billede eventium Nybegynder
01. juni 2006 - 22:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvor starter jeg? programmer etc.

Hej.

Jeg har længe gået og rodet med tanken om at lave mit eget lille program til at håndtere alle mine spil, ligesom på computercaféer. Jeg har et program der hedder Gameshadow, der henter definitioner på nettet og bruger dem til at finde spil på computeren og kunne godt tænke mig at låne deres database lidt, men ved ikke hvordan jeg kigger i filerne. Jeg har for et par år siden lavet ASP, og blev også ret god til det, netop ved at studere andre sider. Hvor starter jeg og med hvilke programmer?

På forhånd tak.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
01. juni 2006 - 23:00 #1
Det er ikke lovligt at reverse engineere Gameshadows filer så jeg tror ikke du finder en løsning herinde!
Avatar billede tdafoobar Nybegynder
01. juni 2006 - 23:17 #2
Og I tilfælde af han ikke ville det innercitydk, er løsningen bare at opstille a application + a database, hvori du gemmer gamenames og paths til dine .exe filer, for at starte spillene :-)

Men hvorfor ikke bare lave en mappe på skrivebordet, og bruge alm. windows genveje ?
Avatar billede eventium Nybegynder
02. juni 2006 - 00:20 #3
Jeg kan bare godt lide at gøre det besværligt og opstille det på en sej grafisk måde. Det er mere opgaven det går ud på :)

Men udover det forstår jeg intet af din post
Avatar billede innercitydk Nybegynder
02. juni 2006 - 08:23 #4
-"og kunne godt tænke mig at låne deres database lidt, men ved ikke hvordan jeg kigger i filerne" Jeg mener at du ikke må reverse engineere deres filer for at se deres indhold da det vil krænke deres ophavsrettigheder. Via indhold i deres filer ville du kunne lave en klon af programmet, hvilket de jo klart nok ikke er interesseret i. Det var såmænd det eneste :)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
16. juni 2006 - 13:49 #5
Lukketid??
Avatar billede eventium Nybegynder
18. juni 2006 - 14:29 #6
ok