Avatar billede dolemite Nybegynder
31. maj 2006 - 13:57 Der er 3 kommentarer

Redigering af standardside i Internet Explorer

Da jeg skal tilpasse nogle klienter så de får en ny standard web-side i Explorer, så kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide, om der er en nem løsning. Da standardsiden er brugerspecifik, ser jeg ingen anden løsning end at alle brugere skal slettes hvorefter at man tilretter og kopierer den tilrettede profil til default user. Så får nye brugere den rigtige startside.

Vi har nogle biblioteksmaskiner hvor der er flere hundrede brugere, og det tager en time og måske mere for maskinen bare at slette alle disse brugere med de tilhørende temporære filer oma.

Forslag?

VH

DM
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 14:13 #1
Er hver bruger oprettet på hver enkelt pc? Eller er det styret via Active Directory på en server?

Hvis der er tale om sidstnævnte er det muligt at pålægge alle brugere en policy der ændre standardsiden.
Avatar billede dolemite Nybegynder
31. maj 2006 - 14:14 #2
Hver bruger er oprettet lokalt på pc'en!
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 14:21 #3
av.. så beder du jo selv om problemerne... så er det jo nok den hårde måde som du selv beskriver.

Ved ikke om default start page smides i registreringsdatabasen for hver enkelt bruger... men hvis det var tilfældet kan man måske search/replace i den. Måske er det ikke noget man skal pille ved.