Avatar billede lasse182 Nybegynder
31. maj 2006 - 13:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mus?

Jeg står overfor at skulle købe min første mac, nemlig en Macbook!

Mangler kun en lille detalje som skal falde på plads!

Hvilken mus skal jeg vælge? Mighty mouse eller wireless mouse?

Hvad betydning har det der kun er en knap? Er det nemmere at bruge mighty mouse hvis du kommer fra windows? og kan man højreklikke hvis man køre windows på mac'en med wireless mouse?

Kunne godt tænke mig nogle råd angående musse valg!
Avatar billede egonspock Seniormester
31. maj 2006 - 21:34 #1
Hvorfor skal der mus til? Jeg har aldrig haft mus i mine bærbare Macs.
Nu kan man sågar også højreklikke med pegefeltet! (en ny feature på MacBook'en, som jeg ikke har på min MacBook Pro).
Hvis det ikke er billigere at købe det samlet, ville jeg nok blot vente og bruge flere penge på RAM, men hvis jeg skulle vælge, ville jeg nok hellere have en trådløs end en med tråd, da højreklik i øvrigt er det samme som ctrl-klik på en Mac. Det er dog fedt at kunne scrolle med knappen i Mighty Mouse, men det kan man jo også med pegefeltet.
Avatar billede hejlskov Nybegynder
02. juni 2006 - 10:33 #2
Mighty mouse fordele: billigst af de to alternativer!

Fordel ved Wireless: slipper for ledningen!

Jeg har selv valgt en trådløs mus, som varmt kan anbefales: "The Mouse BT", som er produceret af www.macmice.ca.....det er en mac mus som produceres på licens af et fima, hvorfor selve "æblet" ikke er afbilledet på musen men ellers ligner det en mac mus..... den sælges i Fona's Mac afdelinger og også hos Apple butikkerne. Ved denne mus får du scoll, ventre og højre museknap og fordelene ved den trådløse forbindelse:)
Avatar billede lasse182 Nybegynder
02. juni 2006 - 14:45 #3
har bestilt mighty mouse, håber jeg bliver glad for den!
Avatar billede egonspock Seniormester
02. juni 2006 - 18:21 #4
he, det skal i øvrigt nok med at jeg har et Microsoft trådløs natural keyboard og mus hjemme, men at jeg stort set aldrig bruger dem. Blot fordi det hedder Apple, behøves man ikke være bange for at smide en masse andre gode sager efter det :-)