Avatar billede jacknet Nybegynder
31. maj 2006 - 13:22 Der er 5 kommentarer

Fra IIS5 til IIS6

Hej,

Jeg er ved at flytte nogle websites ting over fra en server med IIS5 til en anden server med IIS6.

Jeg har lagt ud med at lave en DNS entry på et subdomæne som peger på den nye servers IP. Dernæst har jeg oprettet et nyt website i IIS6, og tilføjet en hostheader, så det matcher det fra DNS entry'en.

Af en eller anden grund virker det ikke. Forsøger jeg at gå ind på sitet via Internet Explorer, får jeg en "The page you are looking for is currently unavailable."-fejl.

Jeg kan via myip.dk se at DNS'en virker korrekt, og jeg syntes jeg har nøjagtigt de samme indstillinger i IIS6 som på den gamle IIS5.

Nogen forslag?
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:27 #1
Kan ikke helt huske om det er beskeden man får, men IIS er såkaldt (secure by default) dvs. at fx. asp er slået fra, samt en masse andet.

Der er en fane i IIS (må være sammen med default web sted)
Der kan du ændre lidt i de indstillinger.
Avatar billede jacknet Nybegynder
31. maj 2006 - 13:37 #2
Ja, som stadard kan den kun levere statiske sider. Jeg har også bare lavet en default.html med "hello world!"...
Avatar billede jacknet Nybegynder
31. maj 2006 - 13:46 #3
Okay... Nu tog jeg lige et gammelt hoveddomæne (har flere der peget på samme site), og pege det ned på den nye servers IP, og det virkede. Hvorfor hulen virker det så ikke med et subdomæne?!
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:49 #4
har du kigget på egenskaber for det pågældende site og set om den er sat til sub.ditdomæne.dk  port: 80
Avatar billede overload.dk Nybegynder
05. august 2006 - 10:15 #5
Kan det ikke have været at subdomænet har været cachet på din computer?