Avatar billede logfiler Nybegynder
31. maj 2006 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med at lave pdf-filer

Min kammerat har hentet følgende, som jeg også selv har brugt engang, uden problemer.

www.pdf995.com

Den kunne bruges til at lave gratis pdf-filer med via word f.eks.

Hans problem er at sider optræder i modsat rækkefølge når den nye fil er lavet fra doc. til pdf og åbnes i adobe reader.

Hvad kan være galt?
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2006 - 13:17 #1
To muligheder: Enter "printeren" sat op til at skrive i omvendt siderækkefølge - eller også er Word. I "printeren" er det under egenskaber, i Word er det under Funktioner - Indstillinger - Udskriv.
Avatar billede logfiler Nybegynder
31. maj 2006 - 13:19 #2
Den printer vist fint når det er til den almindelige papirprinter
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2006 - 13:21 #3
Så se på printeregenskaberne. Med mindre det er tale om at den almindelige printer er en blækprinter .- hvor omvendt rækkefølge normalt er det ønskede.
Avatar billede logfiler Nybegynder
31. maj 2006 - 13:21 #4
Når jeg kikker på de forskellige printere jeg har, kan jeg ikke se et sted hvor man kan vælge det i egenskaber i kontrolpanelet for printere
Avatar billede lester_dk Nybegynder
31. maj 2006 - 13:24 #5
Som midlertidig løsning kan du bruge fanen Pages/thumbnails i din pdf-reader. Der kan du trække og slippe siderne i den rækkefølge du vil have og så gemme pdf'en igen...

Er dog en anelse usikker på om det er muligt i en Adobe Reader... og langt fra optimalt.. men i disse opgave afleveringstider er det måske det der skal til.
Avatar billede logfiler Nybegynder
31. maj 2006 - 13:25 #6
Det er vist bare en gratis reader han har, så derfor kan han vist ikke redigere i det
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2006 - 13:28 #7
Du har ret. Nu har jeg lige hentet den nyes PDF995, og her kan man åbenbart ikke  ændre udskriftsrækkefølgen mere. Så tyder det alligevel på Word.

Et alternativ er at hente CutePDF. Den er også gratis, rækkefølgen kan ændres, og man slipper for at åbne internetsider, hver gang man laver en pdf-fil.
Avatar billede logfiler Nybegynder
31. maj 2006 - 13:32 #8
Læg et svar. Det var muligheden i word der virkede

To muligheder: Enter "printeren" sat op til at skrive i omvendt siderækkefølge - eller også er Word. I "printeren" er det under egenskaber, i Word er det under Funktioner - Indstillinger - Udskriv.
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2006 - 13:34 #9
Godt at I fandt en løsning.
Avatar billede jkrons Professor
31. maj 2006 - 14:47 #10
Tak for point.