Avatar billede atomizer Nybegynder
08. maj 2001 - 23:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Connection Problem til SQL Server 7.0 HASTER!!!

Følgende fejl opstår:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error \'80004005\'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][Named Pipes]Specified SQL server not found.
/opslagstavlen/dbcon.inc.asp, line 6

min connection ser sådan ud:
Dim objConn, strConn
Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
strConn = \"DRIVER=SQL Server; SERVER=localhost;UID=web; PWD=web;DATABASE=swwwing;\"
objConn.Open strConn %>
man kan fint finde sql serveren fra f.eks. acces vhj. af odbc link.

IIS4 på WNT4.0

Scriptet køre fint på windows 2000 server.
Der er ikke installeret access på IIS\'en

hvad er fejlen?

HASTER!!!
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 23:43 #1
Det skulle vel aldrig være fordi nogen har pillet i hosts filen ? Har du prøvet med 127.0.0.1 i stedet for localhost?
Avatar billede mortenka Nybegynder
08. maj 2001 - 23:47 #2
Har du installeret de nyste Data Access Components fra Microsoft?

www.microsoft.com/data
Avatar billede ricardo Nybegynder
09. maj 2001 - 01:07 #3
Her er et eksempel på en connection string der virker: skift de relevante detaljer ud med dine egne.

\"Provider=SQLOLEDB.1;Initial Catalog=navn_på_databasen;Data Source=navn_på_sql_server;Auto Translate=True;Packet Size=4096;User Id=navn_på_database_user;password=database_password;\"

Det forudsætter at maskinen har en system DSN sat op, men det har man også som regel hvis man bruger SQL server. Fejlen men din streng er sikkert serverens navn og/eller username/password.
Avatar billede atomizer Nybegynder
09. maj 2001 - 07:48 #4
Jeg har installeret MSDAC v. 2.6 (sidste)
og jeg har prøvet forskellige host typer.
Avatar billede mortenka Nybegynder
09. maj 2001 - 14:52 #5
Prøv at oprette en dsn med dine data, den kan du lettere fejlfinde med..

Når den virker, kan du åbne den med notepad, og se hvordan den er sat op - og så kopiere det.
Avatar billede slash Nybegynder
09. maj 2001 - 17:59 #6
har du konfigureret sql-serveren til at anvende tcp/ip protokollen istedet for named pipes??
Avatar billede atomizer Nybegynder
04. maj 2003 - 17:07 #7
Jeg har fundet ud af det.