Avatar billede dragonball Nybegynder
30. maj 2006 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forsøg med drivhuseffekt ?

hej, jeg håber i kan hjælpe mig med den her!

Jeg står og mangler et forsøg jeg kunne lave, som handler om drivhuseffekten, global opvarmining, eller noget indenfor dette område. Forsøget skal bare have et eller andet med drivhuseffekten at gøre.

Alle forslag modtages gerne!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2006 - 15:11 #1
Her er en del relativt tekniske dokumenter, se om du kan bruge noget af det

http://www.google.dk/search?hl=da&q=greenhouse+effect+experiments+practical&meta=
Avatar billede dragonball Nybegynder
30. maj 2006 - 18:11 #3
Jeg har fundet et forsøg selv som jeg valgte at bruge:
http://fi.edu/guide/otoole/images/globalphoto.jpg

de to flasker er fyldt op med henholdsvis atmosfærisk luft og CO2.
Den flaske med CO2 burde blive varmere, da den holder på varmen, ik?

Derudover er der et andet spørgsmål jeg skal stille jer (det første gik lidt hurtigt, undskyld, men jeg skulle ud af døren)

Hvordan påvirker Drivhuseffekten/global opvarmning miljøet/naturen og dyrene ?
Avatar billede dragonball Nybegynder
01. juni 2006 - 17:21 #4
lukker spørgsmålet her.
hvis der er interrese, bruger jeg det spørgsmål jeg selv fandt.