Avatar billede smoff Nybegynder
30. maj 2006 - 12:14 Der er 4 kommentarer

Blå skærm

Jeg vil meget gerne have mit OS til at ligge på min sata disk, jeg har fået lavet en ny win-xp med mine sata driver på og den virker. men når jeg vil installere på sata disken og den er blevet formateret og de første instalation filler er blevet lagt ind genstarter com. og så blå skærm med en fejl kode 0x0000007b (0xf789e528,0xc0000034,0x00000000,0x00000000) og så kan jeg ikke gøre andet ind at sætte min IDE hardisk igen og det er ikke det jeg vil.
mit moter bord er et asus A7N8X-E deluxe men en amd 2600+ håber det er en som kan hjælpe
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 12:22 #1
0x0000007b betyder at den ikke får fat i SATA disken efter genstart.

kikker lige i manualen !
Avatar billede Slettet bruger
30. maj 2006 - 12:29 #2
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 12:34 #3
Tag en kik i BIOS under advanced og advanced BIOS features. Der kan du indstille first bootdevice og second boot device.
Der skal du have peget på din SATA disk.
Jeg tror HDD0 og HDD1 er IDE diske, og HDD2 og HDD3 er SATA diske, så prøv at ændre det til HDD2 eller HDD3, og se om den ikke fanger din disk ved genstart. Det skal selvfølgelig være under second bootdevice, for first bootdevice bør være din CD/DVD drev.

Husk på, når den genstarter efter installation af nogle filer, så starter den på din SATA disk, og ikke på XP CD'en.

Jeg tror det hjælper, men prøv dig lidt frem med second bootdevice.
Avatar billede smoff Nybegynder
02. juni 2006 - 21:35 #4
okey det vil jeg prøve, men har ikke så meget tid for tiden er ved at flytte. skriver tilbage når jeg har prøvet