Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 00:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af driver til bundkort

Jeg har hentet en opdatering til mit bundkort Asus A7S8X-MX. Filen jeg har hentet er en .bin fil. Hvordan instaleres den???
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 00:39 #1
Hvis det er en .bin fil, lyder det som en BIOS opdatering.

Vil du opdatere BIOS, og hvorfor ?
Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 00:46 #2
Jeg har lige skiftet mit gamle bundkort ud med dette. Er det en dårlig ide, at opdatere bios da?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 00:48 #3
Normalt opdaterer man ikke BIOS, med mindre den version  af BIOS der er på bundkortet giver problemer. Der er nemlig altid en risiko ved en BIOS update.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 00:52 #4
Har du et diskettedrev i maskinen, så laver du en diskette med din .bin fil på, men den skal have navnet A7S8X-MX.ROM i stedet for 1007.bin.

Med denne diskette i drevet, genstarter/starter du maskinen, og rykker ALT+F2 under starten.

Den skulle gerne svare med:
EZFlash starting BIOS update
Checking for floppy.....
Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 00:52 #5
Okay. Min Athlon processor 2000 kører kun 1600mhz og min maskine er blevet rimelig sløv efter at jeg har skiftet bundkortet ud. Men i min nuværende bios, kan jeg ikke ændre i processor indstillingerne.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 00:53 #6
Du må ikke slukke for maskinen under opdaterings processen. Den vil selv reboote når den er færdig.
Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 00:56 #7
Og der skal ikke bruges et flash program?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 00:59 #8
nej, det er ikke nødvendig.

Den burde kunne autodetecte din CPU med alle versioner af BIOS.

Bios version 1005 retter noget med RAM timing, så har du BIOS verrsion 1004 på kortet, kan den sløvhed du oplever måske rettes med BIOS 1007.
Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 01:00 #9
Tak, det var også det jeg håbede på. Smid lige et svar ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 01:04 #10
Hvis der går noget galt under opdateringen, så fortvivl ikke, for du er heldig med det bundkort, for den kan opdatere en fejlopdatering af BIOS helt af sig selv, når blot der er en diskette i drevet med en korrekt BIO på under opstarten.

Husk blot på, at navnet på BIOS filen på disketten altid med dit bundkort skal hedde A7S8X-MX.ROM
Avatar billede jonvic Nybegynder
30. maj 2006 - 01:10 #11
Takker...
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. maj 2006 - 01:12 #12
Det gør jeg også, og held og lykke med opgaven ;-)