Avatar billede maxa Nybegynder
29. maj 2006 - 21:23 Der er 2 kommentarer

Ændre et images til et backgroundImage.

Hej med jer,

Er der nogen som kan hjælpe mig med at ændre en javascript kommando baseret på et image, til en javascript kommando baseret på et backgroundImage (hvis det kan lade sig gøre)?

Den kode jeg har og skal have lavet om, er følgende:

document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=crossFadeDuration)"

Jeg er interesseret i at bruge denne fadeeffekten på et baggrundsbillede i en tabel, fremfor direkte på et billede, da jeg skal have et andet gennemsigtigt gif billede til at ligge oven på det billede jeg fade.

Håber der er en som kan gennemskue problemet.. q:o)
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2006 - 07:05 #1
<ole>

Du kan ikke behandle et baggrundsbillede separat. Det er en del af det element, det er baggrundsbillede for - hvorfor du må lægge filtret på dette.
Det betyder så til gengæld, at hele tabellen - og alt dets indhold - bliver berørt af filtret. Det er jo nok ikke, hvad du ønsker, men sådan er teknologien altså indrettet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede maxa Nybegynder
30. maj 2006 - 10:10 #2
Hvis det kan lade sig gøre, og det betyder hele tabellen bliver berørt, er det ok. Jeg kan bare lave en separat tabel til billedet.. Ved du hvor man laver fading på tabellen?

-Max.