Avatar billede agm Nybegynder
29. maj 2006 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Komprimering af .Jpeg.?

Jeg er et stort spørgsmålstegn..

På en billede dB har jeg købt et billede i højeste opløsning og størrelse..der står der fylder 30MB og måler 4000x3000 px og i 300 dpi..
Jeg downloader det.. tager 10 sek.. og filen fylder 2MB.. og er en .Jpeg
Undre mig og ringer til dem.. får en forklaring om at det er komprimeret og når jeg åbner det i photoshop får jeg det rigtige..

Hmmm.. jeg åbner denne fil på 2 MB og nu fylder den 30MB og står ret skarpt.

Hvordan kan dette lade sig gøre.? hvordan kan de lave en Jpeg komprimering som bliver "blæst" op igen..uden tab af kvalitet.?
Syntes jeg ikke jeg har stødt på før. fan'edme underligt ;o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
29. maj 2006 - 10:21 #1
Hmm.. ja lyder lidt sært. Kan man slet ikke se nogle jpg-artifacts på billedet? Omkring kanter med stor kontrast feks.
Avatar billede agm Nybegynder
29. maj 2006 - 10:51 #2
Ikke specielt..
Det står uforklarligt skarpt...
Avatar billede agm Nybegynder
29. juni 2006 - 12:50 #3
hmm.. lukker..