Avatar billede munkepower Nybegynder
28. maj 2006 - 16:31 Der er 4 kommentarer

Ram . gør det nogen forskel.

Hej eksperter.
Hvis jeg sætter 512 mb mere i min comp så den får 1024, kan mit graffikkort så yde mere og yder min cpu mere.. mit grafikkort er et Geforce 6600gt 128mb agp og min cpu er en amd althlon 3500+ 2,2 ghz 512kb... håber på hurtigt svar
Avatar billede hashkagen Nybegynder
28. maj 2006 - 16:36 #1
ram gør altid en stor forskel... har selv en ramblock med 1024 og en med 256.

du kan dog afsætte mere ram til dit grafikkort ved at starte op i BIOS.
Avatar billede munkepower Nybegynder
28. maj 2006 - 16:48 #2
okay.. mange tak..
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2006 - 00:02 #3
med mere RAM kan du køre større programmer eller flere programmer samtidigt uden
at performance påvirkes

der er ingen garanti for at du vil opleve en forbedring

du kan prøve at checke hvor meget hukommelse din PC faktisk bruger idag
og om den pagefaulter

men i de fleste tilfælde vil man have nytte af 512->1024 og RAM er jo ikke
så dyrt idag
Avatar billede teknik Juniormester
29. maj 2006 - 00:12 #4
Mit bud på hvad du kan forvente at opnå er:

I benchmarks fx. 3Dmark, PCmark o.lign : forbedringer omkring 2-5%

I spil: minimal framerateforbedring 1-2%,
men færre tilfælde af "lag" når du bevæger dig rundt i en stor bane.
Samt kortere indlæsningstid(opstart) for spil, da der swappes mindre.

Ved almindelig brug af 1-2 programmer samtidigt skrive/internet/msn etc. : ingen forskel

Ved arbejde med mange 10+ samtidige vinduer : klar forbedring
Ved arbejde med mange eller store billeder: klar forbedring

vh
Teknik