Avatar billede jevbabz Nybegynder
27. maj 2006 - 20:30 Der er 5 kommentarer

Vurder mit site

www.about-ns.dk

Ved godt den ikke er html valid osv, men mere det grafiske. Tjek også communityet ud, da jeg mener dette indgår i en del af vurderingen

Jesper
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. maj 2006 - 20:58 #1
En typisk fejl der bliver begået, når man designer/programmerer, er at man tester siden i Internet Explorer først.

Det er forkert. Internet Explorer skal man teste til sidst.

Det første man gør, er at teste siden i Opera og Mozilla FireFox.

Opera - http://www.opera.com/download/
Mozilla FireFox - http://www.mozilla.com/firefox/
Avatar billede bentn Nybegynder
09. juni 2006 - 22:59 #2
Hvorfor tror du han kun har testet den i IE?

hvem gider at kører med opera :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juni 2006 - 23:20 #3
1) Hvis du ser siden i Opera, ved du hvorfra jeg "ved" at han ikke har set den i Opera.. :-)
Eller også er han bare ligeglad

2) Det de oplyste, der bruger Opera.. Kun de uvidende, der er ført bag lyset, bruger Internet Explorer.. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juni 2006 - 23:23 #4
Siden er heller ikke valid ifølge W3C standarden..
Og en typisk Internet Explorer-ting/bruger:

<body oncontextmenu="return false"
ondragstart="return false"
onselectstart="return false">

Det virker kun i Internet Explorer.. og måske FireFox (men er sikker på at man kan slå det fra).. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. juni 2006 - 23:29 #5
..og når vi nu snakker "stjæl ikke mit indhold"-forsøg/kode:

Det virker ikke.
Hvis man ikke vil ha' at folk kopieres ens data, skal man lade vær med at smide det online, for der er en milliard andre måder at snuppe dem på, end bare "højreklikke"/brug af contextmenuen.

OK, måske ikke en millard, men jeg tror at I forstår hvad jeg mener..

Punktum og EOD (end of discussion).

:-)