Avatar billede donnieb Nybegynder
27. maj 2006 - 10:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feeback og kritik til nyt logo

Hej hej
Jeg har lavet et logo til en virksomhed, der laver selv laver websites, logo, plakater og rådgiver indenfor visuel identitet.
Nøgleordene var klasse og stilrent logo.

Jeg ønsker alle former for kritik og alle er velkommen til skrive. Du behøves altså ikke at være designer og kunne en masse fagudtryk for at sige din mening her. Det skal bare være god konstruktiv kritik der argumenteret for. Pointene bliver givet herefter og det er nødvendigvis ikke den mest positive kritik der for dem. Som sagt alt kritik kan bruges!

Logoet ligger her: http://www.danieldigitaldesign.dk/logo/Design-no-6.jpg

På forhånd tak!
Avatar billede goodpeace Nybegynder
27. maj 2006 - 11:56 #1
Rart at se et enkelt logo uden for meget fnidder :)

Jeg kan godt se din ide med at venstre-stille de 3 nederste ord, så deres venstre kant er på linie med de 3 D'er - men det forstyrrer altså mine øjne, at afstanden mellem daniel og digitial er større end afstanden mellem digital og design.
Avatar billede donnieb Nybegynder
27. maj 2006 - 13:11 #2
Ja jeg er opmærksom på det. Der er større mellemrum mellem Daniel og Digital. Hvis ikke der skal være det, skal jeg rykke kun Daniel ind, eller fordele alle tre ord jævnt under D'erne.

Dette er gjort her: http://www.danieldigitaldesign.dk/logo/2.jpg
Avatar billede bpuschl Nybegynder
02. juni 2006 - 15:00 #3
Du har valgt at bruge DDD som logo, og det er måske et issue, i forhold til kunden ikke ejer eller bruger denne adresse(ddd.dk).
Avatar billede donnieb Nybegynder
02. juni 2006 - 15:17 #4
Jeg kan selvfølgelig godt se din pointe, men det er bestemt på forhånd at logoet skal indeholde tre d'er. Hvad er din rent visuelle vurdering af logoet?
Avatar billede bpuschl Nybegynder
03. juni 2006 - 08:42 #5
Jeg er ikke grafiker så det har jeg lidt svært ved at udtale mig om, men umiddelbart ville jeg nok stille et større krav til et logo fra en person som har design i sit firmanavn.

Jeg ville nok gå efter et mindre logo, og holde mig fra sort og gråt i logoet. Under alle omstændigheder ville jeg vælge den sorte i teksten daniel digital design, hvis de farver var fastlagt.

En andet ting som jeg nok ville holde mig fra ( men som du nok heller ikke kan gøre ved) er at bruge sit navn i logoet. Det kan hurtigt få en klang af børges pizzabar eller yvonnes frisørsalon. Ellers skal man bruge sit fulde navn og kun det.
Avatar billede donnieb Nybegynder
19. juli 2006 - 21:55 #6
Børges pizzabar, yvonnes frisørsalon, Jacob Jensen design, AP Møller Mærsk, Peter Larsen Kaffe, Schou Isenkram osv. Millionvirksomhed eller ikke så har det noget at gøre med virksomhedens visuelle identitet, dens markedsføreing og vækst, der afgør om navnet lyder som du beskriver. Så det er ikke relevant i denne sammenhæng. Men godt at du tager det op.

Mit meget enkle design skyldes at designeres logoer generelt er bare et navn med en bestemt skrifttype. Denne designer skal brande sig på samme måde som fx en tøjdesigner og derfor dette forslag. (Mit argument hvis vi snakker forventning til logoet og ordet design)

Jeg syntes det er meget svagt med svar og kommentarer i denne kategori! Er der kun programmører og hardware folk på Eksperten???
Avatar billede bpuschl Nybegynder
15. august 2007 - 08:02 #7
Superfed side du har fået lavet! Lækkert og enkelt.

Vil du være sød at lukke dit spørgsmål.

Og til din sidste kommentar, så er svaret nok ja :-) Det er i hvert fald min opfattelse.
Avatar billede donnieb Nybegynder
11. november 2008 - 13:59 #8
ja...